۱۵:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۲

درخشش بانوان مازندرانی در عرصه ورزش و قهرمانی

درخشش بانوان مازندرانی در عرصه ورزش و قهرمانی

دختران مازندرانی امسال تا به اینجای کار به نسبت سال‌های گذشته رکورد جالب توجهی در کسب مدال‌های رنگارنگ ملی و بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی داشته‌اند، به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۲ نشان جهانی و آسیایی حاصل تلاش بانوان این استان بوده است.

به گزارش کاسپین24 | پیشرفت و موفقیت بانوان ورزشکار مازندرانی در عرصه مدال آوری به اوج رسیده است به طوری که در مسابقات جهانی و بین المللی توانستند در کسب نشان‌های رنگارنگ هم پای مردان بدرخشند.

در حالی که بانوان یک سوم جمعیت مردان ورزشکار سازمان یافته استان مازندران را به خود اختصاص دادند اما به لحاظ مدال آوری پیشرفت بسیار خوبی را آغاز کرده‌اند

در این پیوند مسول هماهنگی امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت :‌در پنج ماهه امسال بانوان ورزشکار استان ۲۲ مدال میادین ورزشی جهانی، بین المللی و آسیایی کسب کردند.

فاطمه خدمتگزاری افزود: از این تعداد مسابقات آسیایی با ۱۳ مدال بیشترین مدال هایی است که بانوان مازندران از آن خود کردند، افزود: همچنین بیشترین مدال های کسب شده بانوان ورزشکار مازندران در این مدت نقره است.

این مقام مسوول، وضعیت کسب مدال های ورزشی بانوان استان در سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ پارسال این افراد توانستند ۵۱ مدال مسابقات جهانی و آسیایی را کسب کنند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بانوان ورزشکار استان اضافه کرد: در حال حاضر این استان ۳۸ هزار و ۳۰۵ زن ورزشکار سازمان یافته دارد.

وی گفت :‌ این در حالیست در ۱۲ ماه پارسال ۶۷ هزار و ۹۱۸ بانوی ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می کردند آمار پنج ماهه امسال نشان می دهد روند فعالیت ورزشی این قشر رو به افزایش است.

خدمتگزاری همگانی، ‌ بدنسازی، ‌ پرورش اندام و ژیمناستیک را جزو پرطرفدارترین رشته های ورزشی بانوان مازندران عنوان کرد.

این بانوی مسوول ادامه داد:‌ البته بیشترین مدال آوری ورزشکاران این استان در رشته های رزمی همچون کاراته است.


منبع : ایرنا