۱۱:۳۹ ۱۴۰۰/۷/۲۹

درخشش تکواندوکاران مازندرانی در مسابقات آسیایی

درخشش تکواندوکاران مازندرانی در مسابقات آسیایی

تکواندوکاران مازندرانی با کسب مدال‌های رنگارنگ در سومین دوره مسابقات بین المللی آزاد آسیا درخشیدند.

به گزارش کاسپین24 | آخرین روز از سومین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو آزاد آسیا در هتل پارسیان استقلال تهران آغاز و با برگزاری مبارزات اوزان زوج ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ پیگیری شد.

این دوره از رقابت‌ها با حضور ۱۹۲ تکواندوکار از ۸ کشور افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه، عراق، لبنان و هند برگزار شد.

حسین طالب پور، علیرضا حسین پور، علیرضا علیخان زاده، علی قدوسی، ابوالفضل غفاری، علی احمدی، علیرضا نادعلیان و مهدی مجازی ۸ هوگوپوش مازندران در آخرین روز و اوزان زوج ۵۸-، ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ بودند، که در شیاپ جانگ به مصاف حریفانشان رفتند.

ابوالفضل غفاری در وزن ۸۰- کیلوگرم در نیمه نهایی به مدال برنز بسنده کرد. در وزن ۵۸- کیلوگرم علیرضا حسین پور و علیرضا علیخان زاده ۲ هوگوپوش از شهر‌های فریدونکنار و بابل مقابل هم قرار گرفتند و حسین پور پیروز این میدان شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد و علیخان زاده به گردن آویز نایب قهرمانی رسید.

در وزن ۸۷+ کیلوگرم علی احمدی و علیرضا نادعلیان، ۲ جویباری بودند که برای رسیدن به مدال طلا این رویداد به مصاف هم رفتند و علیرضا علیخان زاده با برتری فینال را به پایان رساند و قهرمان آزاد آسیا و احمدی بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

مازندرانی‌ها در روز نخست با امیررضا متولد شهرستانی، سید هیربد صادقی، عرفان بزرگی، عرفان جمشیدی، حمیدرضا هادیان، دانیال بزرگی، امیررضا صادقیان، امیرحسین بیضایی و حسن بشیری ۹ هوگوپوش به مصاف حریفانشان در اوزان فرد رفتند.

در وزن ۸۷- کیلوگرم طلا حسن بشیری، مدال نقره، امیرحسین بیضایی در ۷۴- کیلوگرم و مدال برنز امیررضا متولد شهرستانی، عرفان بزرگی و دانیال بزرگی به ترتیب در اوزان ۵۴-، ۶۳- و ۷۴- کیلوگرم به دست آورد تا جمع مدال آوری مازندرانی‌ها در این رویداد به ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز برسد.

مازندرانی‌ها در بخش بانوان هم ۶ مدال (۲ نقره و ۴ برنز) بهودست آورد تا دستاورد دختران و پسران این استان قهرمان پرور ۱۶ مدال رنگارنگ از سومین دوره مسابقات بین المللی آزاد آسیا باشد.

اسماعیل اسماعیل پور مربی بابلی همراهی مازندرانی را به عهده دارد و مجید نازیان نجفی داور قائمشهری که در جام فجر عنوان برترین داور را گرفت در این دوره قضاوت می‌کند.

مسابقات آزاد آسیا ۱G است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳/۶ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.


منبع : باشگاه خبرنگاران