۱۹:۳۶ ۱۴۰۱/۲/۱

درخشش دوباره مازندرانی ها در کشتی فرنگی آسیا

درخشش دوباره مازندرانی ها در کشتی فرنگی آسیا

رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: فرنگی‌کاران مازندرانی تیم ملی کشتی با تکرار قهرمانی سال گذشته‌شان مسابقات قهرمانی آسیا را کسب مدال طلا به پایان رساندند و توانستند دو طلا از چهار مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را به نام کشتی مازندران ثبت کنند.

به گزارش کاسپین24 | عسگری محمدیان اظهار کرد: مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که ۳۰ و ۳۱ فروردین در شهر اولان‌باتور مغولستان برگزار شد با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و دو برنز توسط فرنگی‌کاران کشورمان و نایب‌قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران پایان یافت که دو نشان طلای ایران توسط فرنگی‌کاران مازندرانی کسب شد.

وی افزود: در این مسابقات ناصر علیزاده از چمستان دوبنده ۸۷ کیلوگرم تیم ملی را در اختیار داشت و مهدی بالی از نوشهر نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم برای تیم ملی روی تشک حاضر شد که هر دو کشتی‌گیر موفق به کسب مدال طلا شدند.

رئیس هیئت کشتی مازندران خاطرنشان کرد: علیزاده ابتدا ملیس آیبتکوف از قرقیزستان را ۷ – ۱ شکست داد و پس از آن در نیمه‌نهایی توانست نورسلطان تورسینوف از قزاقستان که عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد ۳ – ۰ از پیش رو بردارد و به فینال برسد. در فینال هم جالگاسبای بردیمراتوف از ازبکستان و دارنده مدال برنز جهان را ۳ – ۱ شکست داد و برای دومین سال پیاپی مدال طلای وزن ۸۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

محمدیان افزود: در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مهدی بالی مانند سال گذشته که مدال طلا را کسب کرده بود توانست همه رقبا را از پیش رو بردارد و قهرمان شود. بالی دور نخست را با ضربه فنی پارک‌جی‌وو از کره جنوبی پشت‌سر گذاشت و در مرحله نیمه‌نهایی اوزور ژوژویبکوف از قرقیزستان را ۴ – ۱ شکست داد و فینالیست شد. حریف بالی در فینال رستم آسکولوف ازبک دارنده مدال نقره و برنز جهان بود که در مقابل کشتی‌گیر نوشهری ۵ – ۱ تن به شکست داد و مدال طلا به بالی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این مسابقات قزاقستان با ۱۹۰ امتیاز قهرمان شد، ایران با ۱۷۶ امتیاز در جایگاه دوم تیمی ایستاد و قرقیزستان با ۱۴۸ امتیاز روی سکوی سوم قرار گرفت.

رئیس هیئت کشتی مازندران با اشاره به افزایش نقش کشتی مازندران در افتخارآفرینی‌های ‌بین‌المللی برای کشتی فرنگی ایران اظهار کرد: پارسال نیز در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار شده بود مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم سه فرنگی‌کار مازندرانی عضو تیم‌ ملی بودند که هر سه با درخشش در مسابقات و شکست همه رقبا موفق به کسب مدال طلا شدند. در مسابقات المپیک توکیو و جهانی نروژ نیز شاهد درخشش فرنگی‌کاران مازندران بودیم که امیدواریم این روند بیشتر از گذشته ادامه یابد.

محمدیان به در پیش بودن مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اسیا اشاره کرد و گفت: ۳ و ۴ اردیبهشت مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در مغولستان برگزار می‌شود که آزادکاران مازندرانی ۶ وزن از ۱۰ وزن تیم ملی را در اختیار دارند و امیدوار به درخشش کشتی‌گیران استان در این مسابقات هستیم.

وی افزود: از مازندران در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا مؤمنی، در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد، در وزن ۷۰ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری، در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور و در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا روی تشک می‌روند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر ۶ کشتی‌گیر مازندرانی انتخاب شده برای تیم ملی، سه مربی کشتی هم از مازندران همراه با تیم ملی به مغولستان اعزام می‌شوند. مصطفی میرعمادیان از ساری، بهنام احسان‌پور از بهشهر و اباذر اسلامی از محمودآباد سه مربی از چهار مربی عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات هستند که زیر نظر پژمان درستکار هدایت کشتی‌گیران را به عهده دارند.


منبع : ایرنا