۱۱:۴۷ ۱۴۰۰/۹/۲۳

درخواست برای برقراری پرواز‌های خارجی و ایرتاکسی در مازندران

درخواست برای برقراری پرواز‌های خارجی و ایرتاکسی در مازندران

استاندار مازندران خواستار برقراری پرواز‌های خارجی و ایرتاکسی در فرودگاه‌های مازندران شد.

به گزارش کاسپین24 | حسینی پور استاندار مازندران در دیدار امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از توجه شرکت فرودگاه‌ها به مسایل حمل‌ونقل هوایی استان و انجام پروژه‌های گوناگون زیرساختی و توسعه‌ای در فرودگاه‌های سه گانه استان قدردانی کرد و خواستار افزایش پرواز‌ها به ویژه در مسیر تهران و برقراری پرواز‌های خارجی و ایرتاکسی در فرودگاه‌های این استان شد.

امیرمکری هم در این دیدار در خصوص وضعیت فرودگاه‌های استان و برنامه‌های آینده دشرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و توسعه فرودگاه‌های مازندران توضیحاتی ارائه داد.

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سه سال گذشته بالغ بر ۵۸۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه‌های این استان هزینه کرده که رکورد قابل ملاحظه‌ای در بین فرودگاه‌های کشور و در طول عمر فعالیت فرودگاه‌های استان محسوب می‌شود.

امیرمکری در این سفر از پروژه بزرگ و منحصر به فرد فاضلاب و دفع آب‌های سطحی و زهکشی فرودگاه ساری که یکی از پروژه‌های امسال و مهم این فرودگاه است، بازدید کرد.

این پروژه با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال انجام بوده و امید است در فصل بهار سال۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

وی سپس از پروژه حصار پیرامونی فرودگاه و اراضی تملک شده و اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه اراضی و امکان نصب سامانه کمک ناوبری و پس از آن از پروژه بلوار جدید دسترسی به فرودگاه بازدید کرد.

در طول مدت ۲ سال گذشته، حدود ۳۰ هکتار از اراضی و باغات و زمین‌های کشاورزی پیرامون فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال خریداری و تملک شده است. با حصارکشی دیوار بتنی پیرامون فرودگاه ساری علاوه بر تامین ایمنی، ضریب امنیتی فرودگاه نیز به سطح قابل ملاحظه‌ای ارتقاء یافته است.

امیر مکری طی بازدید از فرودگاه رامسر از روند اجرای پروژه‌های آن فرودگاه بازدید کرد و دستورات لازم در جهت تسریع در اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌ها و رفع مشکلات پیمانکار و نواقص آن صادر کرد.


منبع : باشگاه خبرنگاران