۲۱:۰۹ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در مازندران فعال شد

دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در مازندران فعال شد

اداره امور کنسولی دانشجویان خارجی در حال تحصیل در دانشگاه‌های مازندران روز سه‌شنبه طی مراسمی در ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه مازندران واقع در بابلسر افتتاح شد.

به گزارش کاسپین24 | ، دفتر امور کنسولی دانشجویان بین الملل دانشگاه های مازندران فعالیتش را با حضور نمایندگان وزارت علوم و برخی از دانشگاه های استان مازندران شروع کرد.

 رییس دانشگاه مازندران در حاشیه افتتاح این دفتر گفت : امیدواریم که با راه‌اندازی این مرکز در مدیریت همکاری های علمی و بین الملل دانشگاه ، امور کنسولی مربوط به دانشجویان بین‌المللی با سرعت و کیفیت بیشتر انجام شود.

دکتر کوروش نوذری افزود : با توجه به سیاست‌های کلان وزارت علوم در جذب دانشجویان خارجی ، این دفتر می‌تواند تا اندازه زیادی سطح ارائه خدمات مربوط به ویزا و اقامت این دسته از دانشجویان را ارتقاء بخشد.

در حال حاضر حدود ۸۰۰ دانشجویان خارجی در دانشگاه مازندران مشغول تحصیل هستند. این دانشجویان بیشتر از کشورهای منطقه بخصوص تاجیکستان، افغانستان، عراق، سوریه هستند. دانشجویانی از قاره آفریقا هم در دانشگاه مازندران تحصیل می کنند.

دانشگاه مازندران تنها دانشگاه دولتی مادر استان است که بیش از ۱۳ هزار دانشجو در ۲۵۰ رشته مقاطع مختلف تحصیلی و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد.



منبع: ایرنا