۱۳:۲۷ ۱۴۰۰/۹/۱۹

دلایل توقف ساخت ویلای مارکوه

دلایل توقف ساخت ویلای مارکوه

دستگاه قضایی ساخت ویلای ۱۱ طبقه مارکوه رامسر را به دلیل قرار گرفتن در منطقه جنگلی و تاریخی متوقف کرد.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: بنای ۱۱ طبقه مارکوه رامسر سال‌های گذشته با اخذ مجوز ساخته شده بود، گفت: دستگاه قضایی با توجه به قرار گرفتن این سازه در منطقه جنگلی و تاریخی ادامه ساخت این بنا را متوقف کرد.

او افزود:دستگاه قضایی بعد از اطلاع از این موضوع و با توجه به بررسی دادستان عمومی و انقلاب رامسر به این نتیجهع رسید که ساخت این سازه باید متوقف و تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: باید مشخص شود آیا مجوز‌های صادر شده برای ساخت این بنا صحیح بود یا در صدور مجوز‌ها سو جریانی وجود داشت.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: قاضی در جریان رسیدگی به این پرونده اگر به این نتیجه برسد که سو جریانی در صدور مجوز‌های وجود داشته حتما با متخلفین که این مجوز را صادر کرده بودند، برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد با متخلفات با هیچ فردی تعارف ندارد و در برخورد با پدیده زمین خواری و کوه، ساحل و جنگل‌خواری و ساخت و ساز‌های غیرمجاز مصمم است، افزود: اگر در جریان رسدگی به این رونده بروز تخلف در اخذ مجوز و ساخت این بنا محرز شود ویلای ۱۱ طبقه مارکوه قلع و قمع خواهد شد.

عملیات ساخت ویلای ۱۱ طبقه در مجاورت قلعه مارکوه رامسر از همان سال ۹۵ و آغاز گذاشتن نخستین خشت‌ها با اعتراض شهروندان همراه بود و مردم ساخت این ویلا در کنار قلعه تاریخی مارکوه را تعرض به هویت تاریخی این قلعه اعلام کرده بودند.

قلعه مارکوه در ۶ کیلومتری شرق رامسر و سه کیلومتری ساحل دریا شهر کتالم سال ۷۹ با شماره ۳۴۸۴ به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

باستان شناسان بر اساس کاوش‌هایی که سال ۸۲ روی این قلعه انجام دادند، معتقدند قدمت آن به دوره اسلامی و احتمالا قرن سوم هجری قمری باز می‌گردد.


منبع : باشگاه خبرنگاران