۱۹:۱۲ ۱۴۰۳/۱/۲۶

دور دوم انتخابات مجلس در مازندران چگونه برگزار می شود؟

دور دوم انتخابات مجلس در مازندران چگونه برگزار می شود؟

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت که تمامی مراحل برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش کاسپین24 | جواد سالار افزود: انتخابات در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور به مرحله دوم کشیده شده است که از این تعداد در هشت حوزه انتخابیه از جمله حوزه انتخابیه قائمشهر تمامی مراحل رای گیری و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این منظور وزارت کشور صندوق های الکترونیک در اختیار این حوزه های انتخابیه قرار می دهد تا رای گیری الکترونیکی انجام شود.

دبیر ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت:‌ با توجه به سرعت در شمارش آرا در رای گیری الکترونیکی، پیش بینی می شود به محض اتمام ساعت رای گیری نتایج قابل اعلام باشد.

وی همچنین از ارائه آموزش های لازم به مردم پیش از برگزاری انتخابات خبر داد و گفت:‌ برای این منظور با هماهنگی های صورت گرفته گروه های آموزشی در مصلی نماز جمعه و مراسمات حضور دارند تا مسائل در این خصوص ارائه شود و مردم با آگاهی و اطلاع لازم پای صندوق های رای حاضر شوند.

به گفته سالار ۱۱ اسفند پارسال و در زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به جز مرحله رای گیری و شمارش آرا تمامی مراحل برگزاری انتخابات در مازندران به صورت الکترونیکی برگزار شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

حدود یک میلیون و ۸۰ هزار نفر از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند، به سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی برپا شده در ۲۲ شهرستان استان رفتند و مشارکت ۴۳.۵ درصدی را ثبت کردند. مازندران نوزدهمین استان از نظر میزان مشارکت انتخاباتی شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات شهرستان‌های مازندران به جز حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ که انتخابات به دور دوم کشیده شد، در هشت حوزه انتخابیه دیگر نمایندگان مشخص شدند.


منبع : ایرنا