۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲۳
نماینده مردم ساری در مجلس:

دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی برنامه‌ای ندارد

دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی برنامه‌ای ندارد

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی برنامه‌ای ندارد.

به گزارش کاسپین24 | علی بابایی کارنامی با بیان اینکه تامین لجستیک و امکانات سخت افزاری برای کشاورزان از موارد مهم دستیابی به جهش تولید است و کشاورزان در این زمینه مشکل دارند، گفت: مجلس شورای اسلامی خود را متعهد می‌داند در این زمینه سازوکارهای لازم را برای کشاورزان فراهم کند تا زیرساخت‌های توسعه‌ای در بخش‌های شیلات، تولیدات گیاهی و دامی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در استان مازندران تولید مرکبات به نحو مطلوب است اما قیمت این محصول هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است،افزود: در سال ۵۷ در مازندران پرتقال کیلویی ‌۱۰۰۰ تومان خریداری می‌شد و پسته هم در آن زمان کیلویی ۱۰۰۰ تومان خرید بود اما اکنون پسته کیلویی ۳۵۰ هزار تومان است در حالی که مرکبات همچنان با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰۰ تومان از باغدار خریداری شود؛ این مباحث نشان‌دهنده این است که دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی برنامه‌ای ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم در خرید تضمینی محصولات مانند برنج و مرکبات اقدامات و برنامه های خوبی داشته باشد.

بابایی اظهارکرد: مازندران به عنوان قطب نخست تولید گوشت سفید در کشور است و اکثر واحدهای مرغداری‌ با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد اقدام به تولید می‌کنند و شاهد این هستیم در کشور همزمان با به بازار آمدن تولیدات دامی برخی از دلالان با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی دست به وارداتی می‌زنند که رقیب ناخوانده بخش کشاورزی می‌شوند.

وی تصریح کرد: به سیاست‌های پولی، مالی و ارزی کشور نقد داریم و خواهان این هستیم دولت بسته‌های حمایتی برای کشاورزان به مجلس ارایه کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت توجه چندانی به وزارت جهاد کشاورزی ندارد و این وزارتخانه را رها کرده است، گفت: اگر قرار است دولت توجه کمی و کیفی به برنامه‌های هدفمند و اسناد بالادستی بدهد اولویت نخست باید وزارت جهاد کشاورزی باشد و اگر این‌کار را نکند رسالت خود را ایفا نکرده است.

وی درباره بحث امور زمین و تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در استان مازندران گفت: به بهانه اینکه می‌خواهیم حفظ اراضی را در دستور کار داشته باشیم رفاه را از مردم نگیریم، صورت مسأله را پاک نکرده و برای مردم دردسر درست نکنیم.

بابایی افزود: در بحث امور زمین، سلیقه‌های سیاسی وارد کار نشود و با نگاه اقتصادی وارد این موضوع نشویم چراکه زمین ارزش افزوده‌ای برای مردم در طول تاریخ بوده است.

منبع : ایسنا