۱۸:۰۲ ۱۴۰۰/۸/۲۴

دپوی دوساله نهاده‌های دامی در بندر امیرآباد

دپوی دوساله نهاده‌های دامی در بندر امیرآباد

رئیس کل دادگستری مازندران از فاسد شدن بخشی از نهاد‌های دامی وارد شده در بندر امیرآباد خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جریان بازدید از وضعیت نهاده‌های دامی دپو شده در انبار‌های بندر امیرآباد گفت: این بازدید سرزده با توجه به وضعیت انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گمرکات کشور و تاکید رئیس قوه قضاییه برای حل و فصل این موضوع انجام شده است.

او با بیان اینکه در این انبار‌ها مقدار زیادی نهاده‌های دامی شامل جو ذرت وارداتی دپو شده است، افزود: مقدار زیادی از این نهاده‌های دامی از دو سال قبل وارد شده بود و ترخیص و تعیین تکلیف نشده است.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: متاسفانه بخشی از این نهاده‌های دامی فاسد شده اند و باید به مصرف دیگری برسند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه مقرر شد نهاده‌های دامی فاسد تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شوند، گفت: در جریان این بازدید از مسئولان خواسته شد هر چه سریعتر نسبت به ترخیص این کالا‌ها اقدام کنند.

او افزود: دستگاه‌های مرتبط و وارد کنندگان نیز نهاده‌هایی که تازه وارد این بندر شده است را هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط قول دادند تا ماه آینده به وظایف خود در این زمینه عمل کنند، ادامه داد: هر گونه تعلل در تعیین تکلیف نشدن نهاده‌های دامی از این پس با اقدام قانونی دادستان‌ها همراه خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه کمبود و گرانی خوراک دام یکی از دلایل گرانی لبنیات و گوشت است، گفت: برخی دامداران به دلیل کمبود نهاده‌های دامی دام هایشان را حراج کردند و برخی دامداری‌ها نیز در حال تعطیل شدن است.


منبع : باشگاه خبرنگاران