۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۸
مدیرکل دامپزشکی مازندران:

ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز مازندران

ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز مازندران

مردم برای ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز استان اقدام کنند.

به گزارش کاسپین24| دکتر رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها در مراسم قربانی امسال اولویت دارد،گفت: مردم برای ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز اقدام کنند.

او با اشاره به تشکیل اکیپ‌های سیار دامپزشکی برای سرکشی از میادین موقت عرضه دام زنده افزود: این گروه‌ها متشکل از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی هستند که با مراجعه به گله‌ها، سلامت دام‌های عرضه شده را تائید می‌کنند.

دکتر رضوانی گفت: از مردم درخواست داریم تا برای تامین سلامت خود و خانواده امسال با شرایط ویژه دام را در کشتارگاه‌های دام قربانی کرده و لاشه دام قربانی شده را بعد از بازرسی صحیح گوشت توسط کارشناسان بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها و تائید حلیت دام توسط روحانیون ناظر شرعی تحویل گیرند.

او با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های دام در روز جمعه، افزود: با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده کلیه اقدامات کشتار و نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان بصورت رایگان بوده و امیدواریم مردم در امسال استقبال خوبی داشته باشند.

دکتر رضوانی از مردم خواست تا از خرید دام‌های بیمار و یا دارای لاغری مفرط هستند و یا اینکه دارای تاول بر روی دنبه، پوست و سایر اندام خارجی می‌باشند و همچنین دارای پشم‌های بلند، ژولیده، دارای لنگش، نفخ و بیماری‌های گوارشی مانند اسهال هستند خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود:همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مازندران در روز عید قربان آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی هم استانی‌های می‌باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان