۱۵:۱۴ ۱۴۰۰/۸/۳

راهکارهای حل چالش‌های بنیادی کشور در دانشگاه‌ها پیگیری شود

راهکارهای حل چالش‌های بنیادی کشور در دانشگاه‌ها پیگیری شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم نقش آفرینی بیشتر دانشگاهها در حل چالشهای عرصه حکمرانی کشور تاکید کرد.

به گزارش کاسپین24 | دکتر علی کریمی فیروزجایی گفت: دانشگاهها باید به سمت یافتن راه حل های اساسی کشور تغییر جهت دهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم دانشگاه‌ها را به مثابه اتاق فکر دستگاه‌های حاکمیتی دانست و افزود: یافتن راه حل های اساسی مشکلات کشور مهم ترین مأموریت دانشگاه‌ها است.

نماینده مردم بابل با اشاره به تنگناهای فعلی کشور در حوزه های فرهنگ و اقتصاد افزود: تحول آفرینی در حوزه عمل دستگاه‌های دولتی نیازمند مشارکت فعال دانشگاهها است.

این مسئول پارلمانی ایجاد فاصله بین دانشگاه هاو دستگاه‌های اجرایی را خسارت بار دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید مشکلات پیش روی خود را بعنوان پروژه های علمی به تیم های عملیاتی دانشگاهها تحویل دهند.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: رفتار علمی دستگاهها با پدیده های نوظهور و بحرانهای پیش رو که با سرعت در حال شکل گیری است، باید متناسب با توان علمی کشور هم راستا شود.

نماینده مردم بابل با تاکید بر خسارت‌های ناشی از بی توجهی به مشکلات زیربنایی کشور بویژه در حوزه اقتصاد افزود: ظرفیت سازی برای گام نهادن مشترک دولت و دانشگاهها بویژه نخبگان در رفع چالشهای اقتصادی ماموریت خطیر جامعه علمی کشور محسوب می‌شود.

عضو خانه ملت قابلیت های فعال علمی کشور در عرصه های گوناگون را بسیار بیشتر از مشکلات کنونی دانست و افزود: ورود سریع تر نخبگان علمی به کاهش پدیده های نوین چالشی در بخش های گوناگون ضرورت دارد.

دبیر هیات رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به نقش مهم مجلس در این ارتباط افزود: مجلس افق نگاه خود در حل چالش های عمده کشور را متناسب با ظرفیت نخبگانی و استادان بسیجی کشور که شاهراه آن مرکز پژوهش های مجلس است، تنظیم کرد.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: اساساً حل چالش های اساسی کشور بدون توجه به رویکردهای نوین علمی و دانش بنیانی امکان پذیر نیست.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی دانشگاهها را بسترساز حرکت جهادی و جهشی بسوی قله های آرمانی دانست و افزود: اعتلای فرهنگ ما می توانیم و قوی شدن در برابر تکانه های تحریمی و تلاش های استکباری در گرو عزم جهادی و حرکت خردمندانه و عاری از انفعال و بی عملی است.

نماینده مردم بابل گفت: دولت سیزدهم با اجتناب از بحران آفرینی و پیگیری مشی خردورزانه، در مسیر حل چالش های بنیادی عرصه اقتصاد و فرهنگ گام بر می‌دارد.


منبع : ایسنا