۲۰:۰۳ ۱۴۰۰/۱۰/۴

راهکاری جالب برای کاهش وزن کودکان

راهکاری جالب برای کاهش وزن کودکان

معلم مازندرانی با ارائه راهکاری جالب برای کنترل وزن کودکان برگزیده مسابقات اقدام پژوهی کشور شد.

به گزارش کاسپین24 | زهره جلالیان دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آمل که موفق به کسب رتبه برتر کشور در مسابقات اقدام پژوهی شد، گفت: ایده این طرح بررسی این موضوع بود که همبازی شدن خانواده‌ها در اجرای بازی‌های محلی به کنترل وزن و چاقی کودکان کمک می‌کند.

این معلم با ۱۱ سال سابقه کار در خصوص طرح پژوهشی خود افزود: این طرح با عنوان چگونه با اجرای طرح کوچ و تلفیق آن با بازی‌های بومی و محلی اضافه وزن و کم تحرکی دانش آموزان را کنترل کنیم به این مسابقات ارسال شده بود.

جلالیان ادامه داد: دانش آموزان با توجه به تعطیلی مدارس، باشگاه‌ها و کاهش مهمانی‌ها به دلیل شیوع کرونا هیچگونه فعالیت بدنی در بیرون از خانه نداشتند به همین دلیل ‏کنترل وزن دانش آموزان در این شرایط یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازخورد‌های طرح ما بود.

دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آمل گفت: در این طرح با فعال نگه داشتن دانش آموزان ‏از طریق بازی‌های بومی محلی و روش‌های تغذیه سنتی که نسبت به فست فود‌ها کالری کمتری دارند و سالم‌تر هستند خانواده‌ها نیز درگیر کنترل وزن کودکان خود شده بودند.

جلالیان ادامه داد: ‏خانواده‌ها در این طرح برای آموزش بازی‌های بومی محلی و با دانش آموزان هم بازی شدند و با معرفی اپلیکیشن‌های آموزشی در این حوزه تلاش شد فعالیت‌های روزانه و تغذیه دانش آموزان کنترل شود.

او افزود: تناسب قد و وزن دانش آموزان قبل و بعد از اجرای این طرح محاسبه شد و مشاهدات نشان داد تغذیه سالم به همراه بازی‌های بومی محلی سبب شد بعضی از دانش آموزان کاهش وزن داشته باشند و بعضی ها نیز وزن خود را حفظ کرده و دچار اضافه وزن نشوند.

دبیر تربیت بدنی دبستان شهید علیزادۀ روستای پلک علیا که سابقه پنج ساله در حیطۀ اقدام پژوهی دارد و هر سال جزء نفرات برتر استان بود این طرح را با همکاری دکتر معادی انجام داده است.

۶ اثر از فرهنگیان مازندرانی در بیست و چهارمین دوره مسابقات کشوری اقدام پژوهی فرهنگیان کشور ارسال شد که زهره جلالیان دبیر تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آمل موفق به کسب رتبه برتر این مسابقات شد.


منبع : باشگاه خبرنگاران