۱۳:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۵
مدیرکل بهزیستی مازندران:

راه اندازی ششمین مرکز اوتیسم مازندران در چالوس

راه اندازی ششمین مرکز اوتیسم مازندران در چالوس

ششمین مرکز اوتیسم در مازندران با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر در چالوس راه اندازی شد.

به گزارش کاسپین24| فرزاد گوهردهی در آیین افتتاح مرکز آموزشی و توانبخشی اوتیسم گل های چالوس با بیان اینکه مرکز اوتیسم غرب استان به عنوان مرکز بلوک است تا خدمات را به جامعه هدف ارائه کند، اظهار کرد: این ششمین مرکز اوتیسم در مازندران با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر است که می تواند کمکی به خانواده های دارای فرزند اوتیسمی باشد.

وی افزود: اگر اوتیسم به موقع شناسایی شود از اختلالات بعدی جلوگیری می شود و با بازتوانی، کودکان می توانند به زندگی عادی برگردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران از شناسایی ۳۰۰ فرزند اوتیسم با غربالگری در استان خبر داد و گفت: ظرف چند روز گذشته تقریبا ۹۰ نفر شرایط خوبی پیدا کرده و به مدرسه بازگشتند.

گوهردهی با بیان اینکه این مرکز می تواند به حدود ۳۰ فرزند در غرب استان خدمت رسانی کند، تصریح کرد: این مرکز که با متراژ ۳۵۰ متر مربع و منابع مالی حدود ۴ میلیارد ریال اعتبار توسط خانواده مرحوم ناصر فرخی برای کمک به کودکان اوتیسم راه اندازی شده، می تواند برای ۱۲ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: اختیارات مرکز با همت و دور اندیشی خانواده مرحوم ناصر فرخی در اختیار بهزیستی قرار گرفت.

گوهردهی با اشاره به اینکه در مازندران ۵ مرکز دیگر با همین ظرفیت اسمی فعالیت دارد، افزود: در این مراکز ۲۵۰ فرزند نگهداری و آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه از دیگر برنامه های بهزیستی برای غرب استان ایجاد خانه حمایتی معلولان ذهنی است، تصریح کرد: در استان دو مرکز فعال است و سومین مرکز ما قطعا در چالوس خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه سیاست های بهزیستی، تمرکز زدایی است تا خدمات به صورت گسترده به کل استان ارائه شود، افزود: بسیاری از خدمات بهزیستی قرار است به مردم واگذار شده و مردم محور باشد.

منبع:ایسنا