۱۱:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۳۱
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران:

راه اندازی قربانگاه ابراهیمی در مازندران

راه اندازی قربانگاه ابراهیمی در مازندران

کمیته امداد امام خمینی مازندران به مناسبت عید قربان، قربانگاه ابراهیمی در استان راه اندازی می‌کند.

به گزارش کاسپین24|حجت الاسلام عالیشاه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: قربانگاه ابراهیمی با هدف جمع آوری خیریه قربانی افراد و با دریافت مجوز دامپزشکی و کارشناسان دام مازندران در استان راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه خیران و موسسه‌های خیریه استان قربانی خود را می‌توانند به این مکان بیاورند و ذبح کنند، افزود: قربانی‌ها پس از ذبح با نظارت کارشناسان دامپزشکی در همان نقطه بسته بندی و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

عالیشاه گفت: پیش بینی می‌شود در روز عید قربان امسال ۵ هزار قربانی به قربانگاه ابراهیمی مازندران آورد شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران افزود: این استان به صورت پایلوت دو طرح را اجرا کرد که طرح امواجی از بهشت با استقبال سایر استان‌ها به عنوان طرح ملی در برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی کشور قرار گرفت.

او گفت: در این طرح افراد خیر به نیت شهدای انقلاب اسلامی سرپرستی یک یا چند کودک یتیم را عهده دار می‌شوند.

عالیشاه افزود: فقط در یک مورد یک فرد نیکوکار سوادکوهی به نیت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران سرپرستی ۱۰ هزار و ۴۰۰ کودک یتیم را به عهده گرفته است.

ادامه اجرای طرح دوشنبه‌های پرمهر در مازندران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی مازندران اجرای طرح دوشنبه‌های پرمهر را نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: دانش آموزان در این طرح هنگامی که مدارس باز بود روز‌های دوشنبه به هر مبلغی که تمایل داشتند به کودکان زیر پوشش این نهاد کمک مالی می‌کردند.

او گفت: بر اساس توافقنامه‌ای که با آموزش و پرورش مازندران امضا شد قرار است ۱۰ هزار و ۴۰۰ کلاس درس به نام شهدای مازندران نام گذاری و وصیت هر شهید در همان کلاس به صورت پوستر در معرض دید دانش آموزان قرار بگیرد.

حجت الاسلام عالیشاه از راه اندازی سامانه سخا بزودی در استان خبر داد و افزود: همه افراد خیر، سازمان‌های مردم نهاد، موسسه‌های خیریه قرار است در این سامانه ثبت نام و فعالیت کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان