۲۱:۴۲ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
استاندار مازندران:

راه اندازی ۲ صنعت مادر در مازندران

راه اندازی ۲ صنعت مادر در مازندران

استاندار مازندران گفت: ایجاد دو صنعت مادر در استان جزو برنامه ها است.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور شامگاه پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در امل دیپلماسی متوازن، منطقه گرایی و دیپلماسی اقتصادی را از برنامه‌های مهم دولت بیان کرد و گفت: مازندران نیز باید براساس این سه اصل راهبردی برنامه ریزی کند.

وی با عنوان این که تجارت آزاد با کشورهای سی آی اس و خزری از دیگر راهبردها است، تصریح کرد: برای آن که مازندران نقش خود را در کریدور شمال - جنوب به خوبی ایفا کند باید تعامل با کشورهای حاشیه خزر را توسعه دهد.

وی اشتغال را نیاز اساسی و ضروری استان و جامعه بیان کرد و گفت: به رغم آن که تحولات خوبی در این حوزه رخ داده است اما کافی نیست و مازندران همچنان از صنایع مادر و بزرگ محروم است و در تلاش ایجاد دو صنعت مادر در استان هستیم.

استاندار مازندران با تاکید براین که هر شهرستان استان باید به نگین اقتصادی و شکوفایی تبدیل شود، از بخش خصوصی به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی یاد کرد و گفت: هرکس برای ایجاد شغل و درآمد در استان تلاش کند، دستش را به گرمی می‌فشاریم.

حسینی پور با اظهار این که هژمونی اقتصادی دنیا متحول شده است، افزود: امروز دیگر آمریکا کدخدای عالم نیست و ایران اسلامی به عنوان یکی از ابرقدرت‌های امروز جهان است و نقش قدرت برتر را در منطقه دارد.

استاندار مازندران کشاورزی مازندران را اولویت فعالیت‌های اقتصادی خواند و گفت: در حال حاضر صادرات به آذربایجان ۸۴ درصد و صادرات به روسیه ۳۱ درصد بیشتر شده است و ریل گذاری صادرات از بنادر جنوب به شمار و بندر امیرآباد رسیده است.

وی با عنوان این که مازندران برای تبادل تجاری با کشورهای منطقه حداقل به ۱۰۰ کشتی نیاز دارد، بر لزوم توسعه کشتی‌های تجاری و تفریحی در استان تاکید کرد و گفت: ترانزیت سبز نیز از جمله برنامه‌ها واهداف است که باید پیگیری شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران اولین استان کشور بوده که طی یکسال گذشته توانست هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب فاینانس در حوزه برق با چین امضا و توافق کند.


منبع : مهر