۱۲:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۱۷
رئیس کل دادگستری مازندران:

رسانه ها در انتخابات نقش مهمی دارند

رسانه ها در انتخابات نقش مهمی دارند

رئیس کل دادگستری مازندران،گفت:رسانه ها در انتخابات نقش مهمی دارند.

به گزارش کاسپین24| حجت‌الاسلام محمدحسن اکبری اظهار کرد: در استان قبلی که خدمت داشتم اصلا هیأت منصفه تشکیل نشد و ضرورتی برای برگزاری آن نیز احساس نشد و این باعث خوشحالی است، چرا که مطبوعات در آن استان همه قوانین را رعایت می‌کردند، امیدوارم این جلسه هم تا دو سال دیگر برگزار نشود و هیچ شکایتی مطرح نباشد و همه رسانه‌های استان مازندران به شکل حرفه‌ای قوانین را رعایت کنند تا ضرورتی برای حضور هیات منصفه در دادگاه نباشد.

وی افزود: رعایت چند مورد قانونی از جمله ماده ۳۶ قانون مطبوعات و ماده ۳۷ امانتداری، صلاحیت علمی، حسن شهرت و صداقت اعضای هیأت منصفه ضروری است پس این ویژگی‌ها را گرامی بدارید و برای اثبات آن بکوشید.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: اهالی رسانه استان وظیفه پیام‌رسانی شایسته و درست دارند و باید کرامت و حقوق انسانی را مراعات کنند و مشکلات جامعه را برای آگاهی‌بخشی مسؤولان و مردم منعکس کنند.

وی یادآور شد‌: کار خبرنگاری را رسالتی بزرگ است و اهالی رسانه باید حمایت شوند و از آن طرف اصحاب رسانه اصحاب شر نباشند و دغدغه و زحمت برای مردم ایجاد نکنند، شایعه‌پراکنی نکنند چون مذموم و زشت است.

مدیرکل دادگستری استان مازندران خاطرنشان کرد: یک شایعه ممکن است خسارات فراوانی وارد کند، پس به دلیل اهمیت کار همیشه مورد توجه صاحبان قدرت و نفوذ بوده‌اند، لذا برخی از اصحاب رسانه آلت دست اجانب و جاسوس شده‌اند.

وی اضافه کرد: برخی مروج لیبرالیسم و بی‌هویتی شده‌اند، در هیچ جای دین اسلام نداریم کسی به نفع اجانب قلم‌بزند و تکریم شود، الان در آستانه انتخابات یازدهم شما نقش مهمی دارید.

در ادامه عباس زارع مدیرکل ارشاد مازندران اعلام کرد‌: در مازندران هر 20 روز یک پرونده را بررسی می‌کردیم شکایت از رسانه در مازندران بسیار بالا است و تعدد شکایت زیاد است خیلی از پرونده قبل از رسیدگی به دادگاه حل می شود.

وی بیان کرد: رسانه در مازندران دارای تعدد هیچ منافاتی با نقد منصفانه مطبوعات و نقد را بر نمی‌تابند و خیلی از مطبوعات شکایت از مطبوعات در مازندران بالا است، هر ۲۰ روز یک دادگاه را دارد. نقد منصفانه را داشته باشند و اگر نقد نباشد؛ تخلفات زیادی رخ نمی‌دهد باید مدیران به سمت پاسخ بروند.

زارع در پایان افزود: مرکز ۱۲۹ در استان مازندران متصل شده است؛ انتقادات و پیشنهادات را به نقد منتقدان دلسوز می‌پذیریم.

گفتنی است در ادامه جلسه احکام اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان مازندران اهداء شد و بر این اساس حجت‌الاسلام علی غفاری، محمد ابراهیمی، حمیدرضا هراسانی، عبدالله ملکی، صادق رنجبر، عباس رمدانی، علی خانلری، کوروش یوسفی ساداتی، مجتبی کواکبیان، عباس زارع، نصرالله دریابیگی، عادل طهماسبی، علیرضا مردان‌شاهی و تورج نائیج پور به عنوان اعضای جدید هیات منصفه مطبوعات استان مازندران معرفی شدند.


منبع:فارس