۱۹:۲۷ ۱۴۰۱/۵/۱۳
رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی،ارتباطات و رسانه :

رسانه‌ها می توانند کشور را از محاصره تبلیغاتی دشمن خارج کنند

رسانه‌ها می توانند کشور را از محاصره تبلیغاتی دشمن خارج کنند

دکتر اکبر نصراللهی، گفت: رسانه ها و روابط‌عمومی‌ها با گفتن واقعیت های مثبت و منفی و انعکاس مطالبات مردم و مشکلات کشور در کنار راه حل ها می‌توانند مردم را امیدوار و راهبرد جهاد تبیین را محقق و کشور را از محاصره تبلیغاتی دشمن خارج کنند.

به گزارش کاسپین۲۴| اکبر نصراللهی در گردهماهی بزرگ مدیران روابط عمومی‌ دستگاه های اجرایی استان مازندران،گفت: طرح مشکلات به همراه ارائه راه حل در رسانه‌ها، تبیین درست موضوعات ، جلب مشارکت مردم و مسئولان، نظارت بموقع و مسئولانه و امیدآفرینی نیاز امروز کشور است.

رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی،ارتباطات و رسانه با اشاره بر اینکه افراط خبرنگاران در طرح مشکلات بدون ارائه راه حل و در مقابل غلبه امور تشریفاتی و غیرواقعی و تولید و انتشار یک طرفه فعالیت های مسئولان از مشکلات مزمن رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است،افزود: رسانه ها و روابط‌عمومی‌ها با گفتن واقعیت های مثبت و منفی و انعکاس مطالبات مردم و مشکلات کشور در کنار راه حل های می‌توانند مردم را امیدوار و راهبرد جهاد تبیین را محقق و کشور را از محاصره تبلیغاتی دشمن خارج کنند. 

وی تصریح کرد:نگاه و تصویر نادرست روابط عمومی‌ها به خود و بخش های بیرونی و ضعف های تخصصی مانند سوژه یابی کلیشه ای و ضعیف ، شناخت ناکافی از مراحل مختلف خبر، تعامل نادرست با رسانه ها ، غلبه رویکردهای کمی ، رویدادی و سنتی و راهبردهای انکار ، سکوت و انفعالی و بی توجهی به اصل بالانس و توازن در تولید و پوشش اخبار، ازجمله ضعف های مهم روابط عمومی‌ها است.

نصراللهی با تاکید بر جایگاه استان مازندران در کشور،خاطرنشان کرد:مازندران آسایشگاه و هدیه خدا به مردم ایران است از این جهت باید در حد ملی در رسانه ها مطرح ، تبیین ، جریان سازی شود تا توسعه استان محقق شود.

رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی،ارتباطات و رسانه با انتقاد از وضعیت رسانه های مازندران،اظهار کرد: باوجود رتبه دوم استان مازندران درزمینه تعداد رسانه ها در کشور و قدمت حدود 110 ساله رسانه های استان ، متاسفانه غالب رسانه های مازندرانی در جریان سازی و طرح مطالبات مردم در زمینه های موضوعات راهبردی استان مثل پسماندها و زباله ها ، گردشگری ، نابودی جنگل‌ها و گونه های نادر حیوانات، تخریب محیط زیست، هدر رفت آب و ارتباطات جاده ای ناتوان بوده‌اند.

او،افزود: برای توسعه مازندران به داشتن رسانه های حرفه ای ، مسئول ، آگاه و جسور و همراهی آن ها و حقیقتا جهاد تبیین نیاز است و توسعه مازندران با بازسازی سریع در سازمان رسانه ای استان ، تدوین و اجرای پیوست رسانه ای توسعه استان ، آموزش مستمر و هدفمند ،حمایت همه جانبه از رسانه ها ، هم افزایی و همدلی بین رسانه‌ها و مسئولان و نخبگان قابل اجرا است.