۱۶:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۳

رشد ۱۰۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران

رشد ۱۰۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۰۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از آغاز سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | سعید کیا کجوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از آغاز سال امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: در بخش ورود کشتی‌های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در این مدت از افزایش ۹۹ درصدی برخوردار بوده است.

کیا کجوری از افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد و گفت: عملکرد بندر نوشهر در بخش صادرات کالا به کشورهای حاشیه دریای کاسپین در این مدت از افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به رونق چشمگیر فعالیت‌های تجاری در بندر فریدونکنار در سال ۱۴۰۲ افزود: عملکرد بندر فریدونکنار از آغاز امسال تاکنون در بخش تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۷۸ درصد افزایش داشته و در بخش صادرات نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

محصولات کشاورزی، مواد معدنی، مواد غذایی و لوازم خانگی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات، کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر طی شش ماهه امسال بوده است.

در زمان حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت نوشهر با دارا بودن ۲ بندر تجاری (نوشهر - فریدونکنار) علاوه بر فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری و نفتی، مسوولیت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از رامسر غربی ترین خطه مازندران تا ساری در زمینه حفاظت و ایمنی دریانوردی، جستجو و نجات دریایی، برقراری ارتباطات دریایی، حفظ محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی دریا، ایمنی آبراه دریایی، رعایت و اعمال الزامات کنوانسیون های بین المللی در مدیریت امور دریایی و بندری، برگزاری آزمون های تخصصی، صدور گواهینامه های شایستگی برای خدمه شناورهای تجاری و صیادی و شناسنامه های دریانوردی، ثبت و بازرسی کلیه شناورها و صدور گواهینامه های مربوطه و کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها و شناورها را، نیز بر عهده دارد.

بندر نوشهر با قدمتی حدود ۹۰ سال و مساحت حدود ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی، از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ تن برخوردار است.


منبع : باشگاه خبرنگاران