۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۷

رشد 16 درصدی صادرات مازندران در دولت سیزدهم

رشد 16 درصدی صادرات مازندران در دولت سیزدهم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات از این استان به کشورهای مختلف جهان با افزایش ۱۶ درصدی در دولت سیزدهم به ۵۵۳ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش کاسپین24 |  نادعلی کهنسال روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دولت سیزدهم یک هزار و ۹۲۱ تن انواع محصولات اعم از فرآورده های لبنی، سیمان، فلزات، مصنوعات، میوه و مرکبات و محصولات آبزی به کشورهای روسیه، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این دولت یک هزار و ۴۱۲ جواز تاسیس با اعتبار ۳۰۵ میلیارد ریال و اشتغال ۲۷ هزار و ۷۰۹ نفر ایجاد شده است.

کهنسال اظهار داشت: در قالب طرح توسعه ۱۴۸ واحد صنعتی و تولیدی به مبلغ ۵۶ هزار میلیارد ریال و سه هزار و ۷۶ نفر اشتغال ایجاد شده است و در همین راستا طرح توسعه پالایشگاه شیرشرکت کاله با اعتبار یک میلیون یورویی با ایجاد هفت هزار شغل به زودی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: در قالب طرح توسعه شرکت چوب و کاغذ مازندران چاپ کتاب درسی دانش آموزان کشور با ۳۰ هزار تن کاغذ و همچنین ۱۰ هزار تن برای وزارت فرهنگ و ارشاد کار انجام شده است.

وی گفت که در همین راستا شهرک صنعتی شهید سلیمانی در شرق استان در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۵۳ هکتار احداث می شود.

بازگشت ۱۷۴ واحد صنعتی به مدار تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: با اهتمام دولت سیزدهم و حمایت های استاندار مازندران یکصد و ۷۴ واحد صنعتی و تولیدی بعد از گره گشایی در کار آنها به مدار تولید بازگشته اند.

وی افزود: برای تحقق این امر در مدیریت ارشد استان ۹۱ جلسه کاری تشکیل تا با اجرای مصوبات این جلسات مشکل این واحدها برطرف شد.

اصناف متخلف نقره داغ می شوند

کهنسال در ادامه این را هم گفت که در جهت تنظیم بازار، ساماندهی و نظارت در مجموعه صنوف یک امر ضروری است که به صورت جدی انجام می شود.

وی بیان کرد: از مجموع بازرسی از ۳۵۰ هزار واحد صنعتی در مازندران ۱۰ درصد تخلف این اصناف به اثبات رسید و به تعزیرات حکومتی معرفی و به جریمه های نقدی محکوم شدند.

افتتاح ۱۵ طرح در هفته دولت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان داشت که همزمان با هفته گرامیداشت دولت ۱۵ طرح تولیدی و صنعتی با اعتبار ۲۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح می شود که این طرح ها برای سه هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در سفر هیات دولت به مازندران، سازمان صنعت، معدن و تجارت ۴۰۸ طرح داشت که ۵۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب برای احیای واحدهای تولیدی جذب شده است.


منبع : ایرنا