۰۹:۵۰ ۱۴۰۰/۶/۳۱
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران:

رعایت نشدن بهداشت در عزاداری‌ها به ابطال مجوز موکب‌داران می‌انجامد

رعایت نشدن بهداشت در عزاداری‌ها به ابطال مجوز موکب‌داران می‌انجامد

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی مدیریت مقابله با کرونا در عزاداری‌های اربعین و مراسم ماه صفر منجر به ابطال مجوز فعالیت موکب‌داران می‌شود.

به گزارش کاسپین24|  محمد حسن اصغری روز چهارشنبه افزود: اولویت موکب‌ها در برگزاری آیین‌های مختلف در مازندران با توجه به شیوع کرونا ، رعایت نکات بهداشتی است و به موکب داران اعلام شد در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به طور حتم با آنها برخورد و مجوز فعالیت آنان باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۳۰ موکب در شهرستان‌های مازندران به صورت نمادین آیین سوگواری جاماندگان اربعین حسینی و دیگر مراسم سوگواری ماه صفر را برگزار خواهند کرد، گفت: یک ناظر به نمایندگی از ستاد بازسازی عتبات عالیات عملکرد موکب داران در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان مراسم جاماندگان اربعین حسینی را نظارت خواهد کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران اضافه کرد: اولویت در برگزاری سوگواری‌ها رعایت بهداشت و توجه به سلامت مردم است و موکب‌داران باید از پخش نذورات به صورت سرباز و همچنین ایجاد تجمع در اطراف موکب‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد : برگزاری آیین دسته روی به صورت محله به محله در مازندران ممنوع است و تنها موکب‌داران و هیات‌های عزاداری می توانند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مکانی سرباز مراسم برگزار کنند.

اصغری گفت : در قالب جلسات مجازی و حضوری هشدارهای لازم در ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به موکب داران مازندرانی که قرار است در مناطق شهری و روستایی مراسم عزاداری برگزار کنند، داده شده است.

وی افزود: باهمکاری خیران قرار است در اطراف موکب‌های عزاداری، ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان در بین عزاداران توزیع شود و از حضور افراد بدون استفاده از ماسک در عزاداری ها ممانعت خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: موکب‌داران مازندرانی امسال در ایام محرم حسینی از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عملکرد خوبی داشتند و عزاداران با توجه به شرایط جامعه و شیوع کرونا رعایت شیوه نامه‌ها را در آیین سوگواری پیش رو در دستور کار خود قرار خواهند داد.

 پارسال به دلیل شیوع کرونا، اعزام زائران از مازندران و دیگر استان‌های کشور به عراق برای شرکت در آیین اربعین حسینی ممنوع بود و آیین جاماندگان اربعین در شهرستان‌های مازندران برگزار شد.


منبع: ایرنا