۱۹:۲۴ ۱۴۰۰/۹/۲۲

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۳۰ درصد مدارس مازندران ناقص ارزیابی شد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۳۰ درصد مدارس مازندران ناقص ارزیابی شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت : رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حدود ۳۰ درصد از مدارسی که طی آذر ماه جاری مورد بازرسی قرار گرفتند ، ناقص ارزیابی شد و اقدامات لازم برای رفع نقص در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کاسپین24 | قربانعلی سهرابی افزود : از اول تا ۲۱ آذر ماه جاری وضعیت رعایت پروتکل های به داشتی شامل رعایت فاصله گذاری ۲ متری دانش آموزان از یکدیگر در کلاس درس و استفاده از ماسک در پنج هزار و ۷۲۰ بازدید از مدارس استان ارزیابی شد که و مدیران ۱۶۰ مدرسه هم به دلیل نقض مکرر دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس تحت مدیریتشان تذکر کتبی دریافت کردند.

وی از برگزاری کلاس‌های توجیهی با هدف افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درشرایط کرونایی برای ۵۲۰ هزار دانش آموز استان خبر داد و گفت : با برگزاری کلاس‌های آموزشی در ارتباط با لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در آینده نزدیک دانش آموزان علاوه بر اینکه خود اهمیت استفاده از ماسک و دیگر نکات بهداشتی در شرایط کرونایی را می فهمند ، قادرند به عنوان سفیران سلامت دیگر اقشار جامعه را هم به رعایت نکات بهداشتی تشویق کنند.

آموزش حضوری فراگیر همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه جاری در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه ا ستان شروع شد و ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی بعد از ماه‌ها آموزش مجازی ، در سر کلاس درس حاضر شدند .

جلوگیری از ورود معلمان و دانش آموزان واکسن نزده به کلاس درس

سهرابی همچنین گفت که طی یک هفته گذشته از ورود هفت هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۱۰۲ معلم در مازندران که بدون استفاده از ماسک و یا ارائه ندادن کارت واکسن خواستار حضور در کلاس های درس بودند ، ممانعت شد.

وی افزود : مجریان و بازرسان سلامت مدارس در ارتباط با لزوم حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان و رعایت دستورالعمل‌های کرونایی با هیچ فردی شوخی ندارد و در صورت بروز هرگونه تخلف، افراد خاطی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : ورود دانش آموزان واجد شرایط و تمام معلمان به کلاس‌های درس بدون ارائه کارت واکسن ممنوع است و به هیچ عنوان مدیران مدارس نباید اجازه دهند که افرادی که واکسن نزدند در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی افزود : از مجموع ۳۵۶ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال مازندرانی، تاکنون ۹۷ درصد آنها دُز اول واکسن کرونا و ۸۴.۳ درصد هم دُز دوم این واکسن را تزریق کرده اند.

اخذ رضایت‌نامه ممنوع

سهرابی همچنین به انتشار برگه های رضایت نامه بعضی مدارس استان در فضای مجازی و شکایت خانواده ها از این موضوع واکنش نشان داد و گفت : مدیران مدارس در مازندران برای ادامه تحصیل دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس در شرایط کرونایی حق دریافت رضایت‌نامه از والدین آنان را ندارند.

طی روزهای گذشته مطالبی با عنوان «برگه‌های رضایت‌نامه والدین برای حضور دانش آموزان در مدارس در شرایط کرونایی» در فضای مجازی مازندران بازنشر شد که در آن یک مدیر مدرسه از والدین در خواست کرده است که مسوولیت سلامتی فرزندشان را برای حضور در کلاس درس بپذیرند و امضا کنند.

معاون آمو زش و پرورش مازندران گفت : مدیران مدارس طبق دستورالعمل‌هایی که برای حضور دانش آموزان در مدرسه لحاظ شده نسبت به بازگشایی کلاس‌های درس اقدام می‌کنند و اخذ رضایت‌نامه از والدین خلاف دستورالعمل‌ها است و با مدیران خاطی به طور حتم برخورد خواهد شد.

وی افزود : با اطلاع‌رسانی به‌موقع والدین دانش آموزان، تعدادی از مدیران مدارس استان که برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس خواستار اخذ رضایت‌نامه بودند، از سوی ادارات شهرستانی آموزش و پرورش شناسایی و تذکر کتبی دریافت کردند.

سهرابی گفت : والدین دانش آموزان به هیچ عنوان زیربار دریافت رضایت نامه برای حضور فرزندانشان در کلاس‌های درس حضوری مدراس نروند چرا که اجرای این کار خلاف قوانین پیش‌بینی شده آموزش و پرورش در تحصیل دانش آموزان در شرایط کرونایی است و در صورت بروز همچنین تخلفاتی، در کمترین زمان ممکن مراتب به ادارات شهرستانی آموزش و پرورش مازندران گزارش شود.

وی افزود : شورای مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش هر شهرستان وظیفه تعطیلی و یا بازگشایی مدارس را برعهده دارد و در صورت بروز و شیوع هرگونه علایم کرونا در بین معلمان و دانش آموزان، مدیران مدارس این اجازه را دارند که با خرد جمعی نسبت به تعطیلی کلاس‌های درس به صورت حضوری اقدام کنند.


منبع : ایرنا