۱۵:۳۶ ۱۴۰۰/۶/۳۰
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

رقابت‌های کشتی پهلوانی مازندران برگزار ‌می‌شود

رقابت‌های کشتی پهلوانی مازندران برگزار ‌می‌شود

رئیس هیات کشتی مازندران گفت که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس رقابت‌های کشتی پهلوانی استان با همکاری هیأت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش کاسپین24|   عسگری محمدیان اظهار کرد: مسابقات کشتی پهلوانی استان مازندران قرار است با محوریت شهید شاخص ورزش کشور شهید «حسن فقیهی جویباری» در رده سنی بزرگسالان برگزار ‌شود.

وی افزود: این رقابت‌ها ۹ مهر به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی کشور با شرایط اعلام شده در بخشنامه مسابقات به میزبانی بابل در پنج وزن ۵۵ تا ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ کیلوگرم برگزار می‌شود.

رئیس هیات کشتی مازندران خاطرنشان کرد: هر شهرستان می‌تواند نهایتا با یک گروه هفت نفره شامل پنج کشتی‌گیر یک مربی و یک سرپرست در این مسابقات شرکت کند. البته شهرستان میزبان با دو تیم می‌تواند در این مسابقات حضور یابد که امتیازات آنان جداگانه محاسبه خواهد شد. با توجه به این که مسابقات به دلیل شرایط کرونایی بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود، ضرورت دارد تیم‌ها از آوردن همراه خودداری کنند.

محمدیان اظهار کرد: همه کشتی‌گیران باید دارای کارت بیمه معتبر، شناسنامه عکس‌دار جدید و معرفی‌نامه هیأت کشتی شهرستان مربوطه باشند. کشتی‌گیران متولد ۱۱ دی ۱۳۸۱ و پیش از این تاریخ مجاز به شرکت در این مسابقات هستند. متولدان ۱۱ دی ۱۳۸۱ تا ۱۰ دی ۱۳۸۲ نیز با گواهی پزشک و رضایتنامه محضری می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند.

این مسئول درباره شرایط وزن‌کشی مسابقات با بیان این که وزن‌کشی با یک کیلو ارفاق انجام می‌شود، گفت: وزن‌کشی تمام اوزان از ساعت ۸ تا ۸:۳۰ صبح روز جمعه مورخ ۹ مهر در سالن سجودی شهرستان بابل انجام می‌شود و مسابقات نیز از ساعت ۱۰ همین روز در همین سالن آغاز خواهد شد.

رئیس هیات کشتی مازندران خاطرنشان کرد: از وزن‌کشی کشتی‌گیرانی که صغر سن داشته باشند، شناسنامه آنان مخدوش باشد، قبلا از شناسنامه برادر متوفی استفاده کرده باشند و هر یک از مدارک ذکر شده را به همراه نداشته باشند جلوگیری می‌شود. همچنین همه تیم‌ها موظفند برای نفرات خود اعم از ورزشکار مربی و سرپرست گواهی مبتلا نبودن آن‌ها به کرونا همراه داشته باشند. در غیر این صورت قطعاً از پذیرش و وزن‌کشی آنها جلوگیری خواهد شد. ضمنا همه کشتی‌گیران باید دارای کارت ملی کشتی باشند و در غیر این صورت از وزن‌کشی آنها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رقابت در وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشور به صورت اپن برگزار خواهد شد، در این وزن همه نفرات با ارائه معرفینامه از سوی هیأت شهرستان خود به طور مستقیم در مسابقات قهرمانی کشور حضور می‌یابند.

طبق فراخوان تنظیم شده برای این مسابقات، فقط مربیان دارای دفترچه مربیگری می‌توانند از سوی هیأت‌های مربوطه معرفی شوند. حضور مربیان در کلینیک مربیگری الزامی است و از فعالیت مربیانی که در کلینیک حضور نداشته باشند جلوگیری خواهد شد.

هیات کشتی همه شهرستان‌ها موظفند نسبت به تهیه یک جدول از اطلاعات اعضای تیم خود شامل ردیف، اوزان، نام و نام‌خانوادگی، نام پدر و شماره ملی در سربرگ رسمی به دفتر هیئت کشتی استان تا تاریخ ۴ مهر به شماره ۳۳۲۹۳۳۷۳ فکس کنند.

همچنین داشتن شلوارک پهلوانی برای هر کشتی‌گیر الزامی است و در غیر این صورت بازنده مسابقه اعلام خواهد شد.


منبع: ایرنا