۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
رییس کمیته نظارت تسهیلات روستایی مازندران:

روستاییان مازندران چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا دریافت کردند

روستاییان مازندران چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به بخش روستایی اختصاص یافته است.

به گزارش کاسپین۲۴| حسن خیریانپور در کمیته نظارت تسهیلات روستایی افزود : در سال های اخیر تسهیلات در بخش روستایی به خصوص اشتغالزایی جهش بزرگی داشته است که نتیجه آن بازگشت معکوس به روستاها و همچنین تقویت اقتصاد روستایی بودیم. 

وی گفت : در دولت تدبییر و امید تا کنون تعداد یکهزار و ۵۰۴ طرح تولیدی ، صنعتی و گردشگری بزرگ استان حدود سه هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی دریافت کنند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی افزود : علاوه بر این تسهیلات ، تعداد ۲ هزار و ۲۲۹ طرح خرد نیز موفق به جذب ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل سهمیه نهادهای حمایتی شدند.

رییس کمیته نظارت تسهیلات روستایی مازندران گفت : مهم تر از اختصاص تسهیلات جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغالزایی است که باید درا ین زمینه نهادهای متولی نظارت مستمر و پیگیر داشته باشند. 

خیریانپور همچنین از مجریان طرح خواست تا در خصوص نتیجه بخش بودن این طرح ها تولیدی و اشتغالزایی حتماً تعهد شده اقدام کنند. 

علاوه بر این اخیریانپور به مدیرکل تامین اجتماعی استان ماموریت داد در این خصوص ورود نموده و تحقق اشتغال تعهد شده را کنترل و در صورت عدم اجرای تعهد اشتغال، مراتب تخلف به بانک عامل برای اقدامات بعدی ابلاغ شود .

استان مازندارن دارای بیش از سه هزار روستا است که ۴۳ درصد جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان را در خود جای داده است. 

منبع:روابط عمومی استانداری مازندران