۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۴/۱۱

روستا‌های زیر ۲۰ خانوار مازندران در تسخیر ویلاها

روستا‌های زیر ۲۰ خانوار مازندران در تسخیر ویلاها

ساخت و ساز‌ها در روستا‌های بدون طرح هادی به ویژه روستا‌های زیر ۲۰ خانوار مناطق ییلاقی مازندران افزایش یافته است.

به گزارش کاسپین24| احمد توکلی سرپرست معاون عمرانی استانداری مازندران، با بیان اینکه ساخت و ساز‌ها در روستا‌های بدون طرح هادی مصوب به ویژه روستا‌های زیر ۲۰ خانوار مناطق ییلاقی استان افزایش یافته است، گفت: روستا‌های فاقد طرح هادی باید تعیین تکلیف شوند.

او افزود: محدوده روستا در روستا‌هایی که قابلیت تصویب طرح هادی ندارند باید مصوب شود تا جلوی ساخت ساز غیر مجاز و خارج از محدوده گرفته شود.

سرپرست معاون عمرانی استانداری مازندران از کمک مالی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: این پشتیبانی مالی جهت کمک به بنیاد مسکن است و در اجرای طرح نیاز به مشارکت در اجرای طرح روستا‌ها است.

توکلی با اشاره به اینکه روستا‌هایی که دوره طرح هادی آن‌ها به اتمام رسیده است، بازخوانی خواهد شد، افزود: درخواست‌های زیادی برای تصویب طرح هادی در روستا‌های فاقد طرح استان وجود دارد و دهیاران روستا‌ها نیز برای اجرای طرح هادی از مشارکت عمومی استفاده کنند.

او از شناسایی مسکن‌های فاقد پروانه و مجوز در مازندران خبر داد و گفت: این واحد‌ها بدون توجه به قوانین ساخته شده اند و با سازندگان غیرمجاز مطابق قوانین برخورد خواهد شد.