۱۵:۱۵ ۱۳۹۸/۳/۲۲
کاسپین24 گزارش می دهد:

رکود سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

رکود سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

کاسپین24/استان مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف در حوزه طبیعت،جنگل و دریا اما سرمایه گذاری خارجی چندانی را در این حوزه ها نتوانسته جذب کند.

به گزارش کاسپین24،استان مازندران با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف در حوزه طبیعت،جنگل و دریا اما سرمایه گذاری خارجی چندانی را در این حوزه ها نتوانسته جذب کند. گرچه برخی از مسئولان معتقدند که سرمایه گذاری هایی انجام شده اما در عمل نمی‌توان چندان شاهد تحول گسترده باشیم. شاید نوسانات ارز را هم بتوان عامل کندی حرکت سرمایه گذاری خارجی در استان قلمداد کرد.

مهدی گلچوب مدیر کل اقتصاد استانداری استان مازندران در گفت و گو با کاسپین24، درباره سرمایه گذاری خارجی در استان، معتقد است: در صورت ایجاد سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران افزایش اشتغال و رشد اقتصادی استان را در پی دارد.

گلچوب می افزاید: سرمایه‌گذاری خارجی در استان، باید افزایش آورده‌های اقتصادی را برای استان مازندران به همراه داشته باشد.

وی تصریح می کند: گرچه ایجاد سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران به طور کامل محقق نشد اما به طور نسبی می‌توان شاهد ایجاد سرمایه گذاری خارجی در استان باشیم.

مدیر کل اقتصاد استانداری استان مازندران، می گوید: برخی از سرمایه گذاران در حال بهره برداری از سرمایه گذاری خود و اندکی دیگر در حال ساخت آن منابع هستند.

این مسئول یادآور می شود: گرچه سرمایه گذاری‌های در حال انجام، بیشتر در زمینه صنایع غذایی، فلزی و نیز گردشگری، در شهرستان‌هایی همچون آمل، ساری و نوشهر را می‌توان شاهد بود.

وی تصریح می کند: هر بخشی که فرصتی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد سرمایه گذار در آن بخش اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد.