۱۳:۳۲ ۱۴۰۱/۶/۲

زندگی دوباره به ۲۶ محکوم به قصاص

زندگی دوباره به ۲۶ محکوم به قصاص

رئیس کل دادگستری مازندران گفت : ۲۶ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش کاسپین24 | حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۲۶ متهم قصاص نفس با تلاش شورای حل اختلاف زندان در استان از ابتدای امسال تاکنون از مجازات رهایی یافته‌اند.

او افزود:یک هزار و ۵۸ پرونده در شورای حل اختلاف زندان در این مدت مطرح شد که از این تعداد ۷۴۷ پرونده منجر به رضایت شد و ۳۱۱ نفر آزاد شدند.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری گفت:همچنین از تعداد ۱۰۶ پرونده قصاص برای ۲۶ پرونده رضایت گرفته شد ۱۴ پرونده کاملا قطعی و ۱۲ مورد نیز مشروط است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در پرونده‌های قصاص افرادی که طبق مقررات باید قصاص می‌شدند با همت شورای حل اختلاف و البته مناعت طبع اولیای دم از اعدام رهایی یافته و عمدتا پس از تحمل جنبه عمومی جرم به آغوش خانواده باز می‌گردند.

او گفت: اخذ رضایت اصولا با ساعت‌ها مذاکره و گفت و گو جهت جلب رضایت از اولیای دم انجام می‌شود و مذاکرات اصلاحی برای حصول سازش میان طرفین از سوی شورا انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام اکبری افزود:در راستای توسعۀ فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان به حرمت امیرالمومنین (ع) و در ماه محرم و صفر نیز به حرمت اباعبدالله الحسین مردم مشارکت بسیار خوبی در داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت:یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر دادگستری استان نیز از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است.


منبع : باشگاه خبرنگاران