۱۲:۳۸ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
استاندار مازندران:

زیرساخت‌های دانشگاه‌های مازندران فرسوده است

زیرساخت‌های دانشگاه‌های مازندران فرسوده است

استاندار مازندران خطاب به وزیر علوم گفت: زیرساخت دانشگاه‌های استان فرسوده است و از وزارت علوم می‌خواهیم نسبت به تامین اعتبار برای رفع این چالش اقدام کنند و مساعدت لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش کاسپین24 | سید محمود حسینی پور صبح چهارشنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های استان با وزیر علوم با اظهار این که برجستگان علمی دانشگاه استان در سطح ملی و بین المللی درخشش داشته اند، افزود: دانشگاه قلب تپنده توسعه کشور و اتاق فکر توسعه به شمار می‌رود.

وی با عنوان این که دانشگاه‌ها در مسائل مهم استان نقش محوری داشته اند، افزود: خلاء تعامل بین حوزه اجرایی و دانشگاه‌ها وجود دارد اما این خلاء در حال رفع است و دانشگاه‌ها باید به مسائل استان ورود پیدا کنند.

وی از تدوین نظام مسائل استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور خبر داد و گفت: دولت به دنبال فعال کردن کریدور شمال - جنوب و سی آی اس است و مازندران در این کریدور نقش مهمی دارد.

حسینی پور نقش دانشگاه‌ها را در توسعه اقتصاد دریا مهم خواند و گفت: اقتصاد دریا سال‌های سال مورد غفلت واقع شده بود و لازم است تا دانشگاه‌ها برای ارتقای وضعیت استان و بهره گیری از اقتصاد دریا پای کار آیند.

استاندار مازندران اقتدار غذایی را از مؤلفه‌های اقتدار ملی برشمرد و گفت: استان مازندران به عنوان برترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود و دنبال تحولات اساسی برای ارتقای وضعیت موجود هستیم.

وی از دانشگاه‌ها خواست تا در اجرای طرح تحول راهبردی بخش کشاورزی استان کمک و یاری کنند و گفت: کل صادرات محصولات کشاورزی استان به ۵۰ میلیون دلار نمی‌رسد در حالی که کشوری نظیر هلند سالانه ۹۵ میلیارد دلار صادرات دارد از این رو تحول و دانش بنیان کردن کشاورزی در استان ضروری است.

وی با بیان این که مرکبات و برنج روی دست ما مانده است، ورود نکردن دانش بنیان در حوزه کشاورزی را از جمله مشکلات و مسائل بیان کرد.

استاندار مازندران با اظهار این که زیرساخت‌های دانشگاهی در استان دارای مشکل و فرسوده است، گفت: برای بهسازی زیرساخت‌ها به شدت نیازمند حمایت و توجه هستیم و سهم استان از بودجه دو هزار میلیارد تومانی وزارت علوم ناچیز است.


منبع : مهر