۱۹:۱۸ ۱۴۰۲/۹/۱۲

ساماندهی برنامه‌های موتورسواری و اتومبیل رانی در مازندران

ساماندهی برنامه‌های موتورسواری و اتومبیل رانی در مازندران

رئیس جدید هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران گفت: ساماندهی برنامه‌های مرتبط با اتوموبیلرانی و موتورسواری در مازندران ذیل چهار سرفصل آموزش، امور زیرساختی، ساماندهی ساختار تشکیلاتی هیئت و تدوین تقویم برگزاری رویدادهای استانی و ملی اتوموبیلرانی و موتورسواری استان طی دوره جدید مدیریتی این هیئت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کاسپین24 | هادی حق‌پرست روز یکشنبه در حاشیه جلسه مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران که با حضور دبیرکل فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد گفت: تلاش بر این است که در دوره جدید مدیریت این هیئت تحولاتی را در برنامه‌ها و فعالیت‌ها رقم بزنیم که به توسعه و رشد این ورزش مهیج و پرطرفدار و گسترش زیرساخت‌های مرتبط در مازندران بینجامد و این استان را با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در این زمینه وجود دارد به یکی از استان‌های شاخص در این رشته ورزشی تبدیل کند.

وی افزود: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه استان با استفاده از توان هیئت‌های شهرستانی برای آموزش رانندگان -اتومبیلرانی و موتورسواری- در سطح قهرمانی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای هیئت به‌منظور افزایش دانش و ارتقاءِ سطح حرفه‌ای مجموعه اتومبیلرانی و موتورسواری استان از جمله برنامه‌های آموزشی مد نظر در این زمینه هستند.

رئیس جدید هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران تصریح کرد: ترویج مبانی اجتماعی از جمله حقوق شهروندی به‌منظور کاهش خطرات ناشی از رانندگی پرخطر در شهرها و جاده‌ها برای رانندگان علاقه‌مند به این رشته ورزشی و برخی فعالیت‌های آموزشی در مسیر تعهد به مسئولیت اجتماعی مانند برنامه‌ریزی برای هماهنگی با آموزش‌وپرورش و پلیس راهور با هدف آموزش نسل جدید نیز در برنامه‌های دوره جدید مدیریتی این هیئت قرار دارد.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: در حوزه اجرایی و زیرساختی نیز پیگیری برای جذب اعتبارات از منابع مختلف مالی به‌منظور ایجاد فضاهای مناسب برای علاقه‌مندان به این رشته، استفاده از ظرفیت مناسب مازندران برای ایجاد مسیرهای کنترل‌شده و ایمن آفرود با هدف حفاظت از محیط‌زیست و تبدیل مازندران به پایگاه ویژه آفرود در استان‌های شمالی و پیگیری برای ایجاد پیست‌های تخصصی موتورسواری در شهرستان‌های مختلف با توجه به ظرفیت بالای استان سه محور اصلی مد نظر هستند.

وی با اشاره به ظرفیت هیئت‌های شهرستانی موتورسواری و اتومیبلرانی در مازندران تصریح کرد:یکی از نکات بسیار مهم استفاده از ظرفیت تشکیلاتی هیئت برای پیشبرد اهداف است. بر همین اساس نیز تقویت ساختار شبکه‌ای هیئت در استان با حرفه‌ای‌سازی چارت هیئت‌های شهرستانی و تشکیل کمیته بررسی صلاحیت ورزشکاران و تعیین سطح اعضا بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی رانندگی در دستور کار قرار دارد.

رئیس جدید هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران با بیان این‌که مازندران می‌تواند پایگاه اصلی برگزاری رویدادهای مرتبط با این رشته ورزشی در شمال کشور و حتی در تراز ملی باشد، اظهار کرد: استان ما ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی از رویدادهای ملی و حتی بین‌المللی در این رشته ورزشی دارد. بر همین اساس نیز تلاش می‌کنیم با بالفعل کردن این ظرفیت به سمت میزبانی از رویدادهای معتبر این رشته ورزشی در سطح ملی حرکت کنیم و حتی در یک افق میان‌مدت میزبانی رویدادهای منطقه‌ای بین‌المللی را نیز مد نظر داشته باشیم.

حق‌پرست خاطرنشان کرد: گردشگرپذیر بودن استان فرصت مناسبی برای طراحی و برگزاری رویدادهای جمعه‌محور این رشته مانند رالی‌های خانوادگی تور استانی یا منطقه‌ای است. این ظرفیت و توان در استان وجود دارد و حتما تلاش خواهیم کرد که از آن برای کمک به رونق و توسعه این رشته، فرهنگسازی در حوزه رانندگی ایمن و همچنین کمک به رشد گردشگری ورزشی در استان کمک کنیم.

از راست به چپ: حسین دلیری سرپرست امور معاونت ورزشی - علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان - فرهاد نژادفصیحی دبیرکل فدراسیون موتورسواری و اتوموبیلرانی

وی با اشاره به علاقه زیاد به ورزش موتورسواری در شهرستان‌های مختلف مازندران و برگزاری تجمع‌های غیررسمی و هفتگی موتورسواری در مناطق مختلف استان، تصریح کرد: این تجمع‌های غیررسمی از نگاه هیئت فرصثتی برای کشف استعدادها و هدایت علاقه‌مندان به یک ورزش پرهیجان و مفرح است که باید از آن بهره بگیریم. بر همین اساس نیز ‌هدایت این گردهمایی‌های پایان هفته‌ای در شهرستان‌های مختلف که با حضور پرتعداد و گاه غیرایمن موتورسواران برگزار می‌شود به سمت ساختارمند شدن و تبدیل این تجمعات به رویدادهای ایمن تحت نظرات هیئت از برنامه‌های اصلی در دوره جدید مدیریتی این هیئت است.

رئیس هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه بانوان در این رشته ورزشی اظهار کرد: بانوان مستعد و علاقه‌مندی در استان داریم که می‌توانند در صورت حمایت و آموزش در رقابت‌های ملی و حتی بین‌المللی اتوموبیلرانی حائز رتبه شوند. برای توجه به این ظرفیت قرار است کمیته بانوان هیئت اتوموبیلرانی و موتورسواری را تشکیل دهیم و برنامه‌هایی را اجرا کنیم.

مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران امروز -یکشنبه- با حضور فرهاد نژادفصیحی دبیرکل فدراسیون موتورسواری و اتومیبلرانی و علی رجبی وندچالی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد و هادی حق‌پرست پس از یک دوره سه ماهه سرپرستی، با رأی کامل اعضای مجمع برای یک دوره چهار ساله به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد.

نتیجه انتخابات هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران

در این انتخابات ۲۲ نفر از ۲۴ عضو مجمع حضور داشتند که حق‌پرست با کسب هر ۲۲ رأی کرسی ریاست هیئت را در اختیار گرفت. همچنین با رأی اعضای مجمع علیرضا قلی‌زاده نوذری، سید محسن سیدی و فرید صمدای به عنوان اعضای هیئت رئیسه و نرگس ستایش به عنوان نایب‌رئیس، محمد نصیری به عنوان خزانه‌دار و حجت‌الله اقدسی به عنوان بازرسی هیئت موتورسواری و اتومیبلرانی مازندران انتخاب شدند.

حق‌پرست از سوم مرداد سال جاری با حکم رئیس فدراسیون موتورسواری و اتوموبیلرانی سرپرستی این هیئت را به عهده گرفته بود. حق‌پرست ریاست هیئت بدمینتون شهرستان ساری و ریاست هیئت اسکواش مرکز مازندران را نیز در کارنامه دارد.

پیش از سرپرستی حق‌پرست و طی حدود ۲ دهه اخیر علیرضا یگانگی ریاست هیأت‌ موتورسواری و اتومبیلرانی مازندران را بر عهده داشت.


منبع : ایرنا