۲۰:۴۷ ۱۴۰۱/۶/۲۳

سبقت کاغذ ایرانی از نمونه ها خارجی

سبقت کاغذ ایرانی از نمونه ها خارجی

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت:در سال تحصیلی آینده ۷ کتاب از ۱۰ کتاب های دانش آموزان کشور با کاغذ‌های ایرانی چاپ می‌شود.

به گزارش کاسپین24 | امید نیک نژاد مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: آموزش و پرورش برای چاپ و تحویل ۱۴۷ میلیون جلد کتاب درسی به ۴۰ هزار تن کاغذ نیاز دارد که بر اساس قراردادی که با این وزارت خانه امضا شد ۳۰ هزار تن معادل ۷۰ درصد را شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران فراهم خواهد کرد.

او افزود: با این قرارداد حدود ۶۰ میلیارد تومان در مخارج آموزش و پرورش صرفه جویی و از خروج ۴۰ میلیون دلار ارز هم جلوگیری خواهد شد.

بر اساس گزارش آموزش و پرورش تا سال قبل برای چاپ کتاب‌های درسی ۵۰۰۰ تن کاغذ تولید داخل مصرف می‌شد، اما طی تفاهم نامه بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران قرار شد ۳۰ هزار تن از کاغذ مصرفی کتاب‌های درسی همه مقاطع تحصیلی را این شرکت تولید کند.

بر اساس این تفاهم نامه کاغذ‌های تولیدی این شرکت باید ۷۰ درصد کیفیت کاغذ‌های خارجی را داشته باشند و کارگروهی در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و شرکت چوب و کاغذ مازندران تشکیل شده است که کیفیت کاغذ‌های ارسالی را در هر مرحله بررسی می‌کند و در صورتی که کاغذ مناسب نباشد به شرکت بازگردانده خواهد شد.

تولید و چاپ حد کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ از شهریور امسال با کاغذ‌های ایرانی آغاز می‌شود و تا تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

نیک نژاد گفت: علاوه بر کاغذ کتاب‌های درسی قرار است هزار تن کاغذ هم برای کمک به حوزه نشر در اختیار وزارت ارشاد قرار بگیرد که از ماه جاری این مقدار تحویل خواهد شد.

او افزود: با وجود محدویت مصرف برق به مدت دوماه و نیم و تولید تک خط، حدود ۵۰ هزارتن انواع کاغذ در ۶ ماه گذشته تولید شد که از این میزان حدود ۱۶ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر بود.


منبع : باشگاه خبرنگاران