۱۴:۰۵ ۱۳۹۸/۶/۹
رئیس کارگروه بررسی صنعت چاپ مازندران :

سرمایه گذاری در صنعت چاپ کوتاهترین راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

سرمایه گذاری در صنعت چاپ کوتاهترین راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

کاسپین24/رئیس کارگروه بررسی صنعت چاپ مازندران،گفت:سرمایه گذاری در صنعت چاپ کوتاهترین راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش کاسپین24،حسينعلي زارع رييس كارگروه بررسي مشكلات صنعت چاپ مازندران گفت: کوتاهترشدن راه برای عینیت بخشی به اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاری در صنعت چاپ و بسته بندی است.

وی ،افزود: صنعت چاپ جزو شش صنعت برتر دنيا است و از مهمترين صنايع براي افزايش توليد ناخالص ملی و ارزش افزوده مواد توليدي محسوب می شود.

بر اساس اظهارات زارع, يكي از راه هاي اجرایی کردن اقتصاد مقاومتي سرمايه گذاري در بخش صنعت چاپ بسته بندي است و با سرمايه گذاري در اين بخش از صادرات محصولات بصورت فله ي و خام به كشورهاي دیگر جلوگيري مي شود.

به گفته این فعال عرصه چاپ و نشر, به جاي اينكه ، محصولات ما در كشورهاي همسايه بسته بندي و به اروپا صادر شود ، مي توانيم با سرمايه گذاري در اين صنعت ، صادرات مستقيم و بدون واسطه به اروپا داشته باشيم .

و ی با تاکید بر اینکه با فراهم شدن بستر های شکوفایی صنعت چاپ زمینه های توسعه اقتصادی استان هم میسر می شود تاکید کرد: در این صورت همانطور که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز بارها. مورد تاکید قرار گرفته است می توان شاهد عینیت یافتن اقتصاد مقاومتی و رهایی از وابستگی به کشور های دیگر باشیم.

وی ادامه داد: می توانیم شاهد افزايش درآمد ناخالص داخلي باشيم . این کوتاهترین راه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

مديرمسول و صاحب امتياز چاپ تكتم ساري همچنین از برگزاري همايش بزرگ صنعت چاپ و بسته بندی مازندران خبر داده و افزود: این مراسم قرار است در روز يكشنبه دهم شهریور ماه 1398 در هتل ميزبان شهرستان بابلسر. برگزار شود.

بنا بر اعلام زارع در این مراسم جمعی از مسولان کشوری و استانی و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است  تعدادی ازبزرگترين اساتيد چاپ براي سخنراني و اجرای بر نامه های آموزشی در این مراسم حضور داشته باشند از تمامي زحمتكشان اين عرصه دعوت كرد كه با حضور خود رونق بخش مراسم باشند.

این همایش به همت اداره کل ارشاد اسلامی مازندران با همكاري اتحاديه و كارگروه صنعت چاپ برگزار می شود.