۱۷:۳۰ ۱۴۰۰/۷/۸

سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد تومانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد تومانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد تومانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به مازندران با اشاره به سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در امسال، گفت: از این مقدار ۲۰۰ میلیارد تومان به مازندران تخصیص می‌یابد.

او افزود: مدل‌های طراحی و مطالعاتی باید به گونه‌ای باشد که در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، اثرات کمتری بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی وارد سازد.

رسولیان گفت: بحث برق در صنعت مازندران از مباحث جدی بوده که بر اساس تفاهم با برق استان، قرار شد تا بخشی از هزینه برقراری خطوط برق از منابع استانی و داخلی و بخشی نیز از منابع برق استان تأمین شود تا واحد‌های تولیدی نسبت به ادامه فعالیت خود دغدغه کمتری داشته باشند.

او با اشاره به مشکل واحد‌های راکد و نیمه راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، افزود: با پایش دقیق حدود ۲۰ هزار واحد راکد و نیمه راکد که اخیراً انجام شده بدنبال تعیین راهکار‌های مناسب در کمیته‌ها و کلینیک‌های عارضه یابی تشکیل شده در استان‌ها هستیم تا نسبت به فعال شدن مجدد این واحد‌ها اقدامات مؤثری انجام گیرد.

رسولیان با تأکید بر انجام تفاهم با بانک‌های عامل جهت حل مشکل نقدینگی واحد‌های تولیدی، گفت: بدنبال تخصیص حدود ۴۵۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی بنگاه‌های خرد هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با توجه به اینکه بیش از ۳۵ درصد واحد‌های راکد با مشارکت و حضور سرمایه گذاران جدید فعال شده اند، تصمیم بر این است تا از ظرفیت این سرمایه گذاران و فعالان که دارای توانمندی بالایی هستند، استفاده کنیم.


منبع : باشگاه خبرنگاران