۱۵:۰۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶

سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه

سفر هیات اقتصادی مازندران به روسیه

یک هیات تجاری و بازرگانی در راستای افزایش دیپلماسی اقتصادی امروز به روسیه سفر می‌کند.

به گزارش کاسپین24 | سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اشاره سفر هیأت اقتصادی از استان مازندان به روسیه اظهار کرد: این سفر، سفر مهمی برای مازندران در راستای توسعه روابط خارجی است.

استاندار مازندران بیان کرد: استانی هستیم که با پنج کشور همسایه هستیم نگاه رئیس‌جمهور افزایش روابط با کشورهای همسایه است.

وی با اعلام اینکه هدف اصلی از سفر به روسیه، اهداف اقتصادی است، یادآور شد: امیدواریم در این سفر بتوانیم در جهت حمایت از منویات مردم و مسوؤلان نظام گام‌های موثری برداریم.

با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر جهادکشاورزی به استان مازندران، اظهار کرد: مشکلات در حوزه کشاورزی متعدد است و ما باید اولویت‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه گزارش دقیقی از مشکلات در حوزه کشاورزی را خدمت وزیر جهاد کشاورزی ارائه کردیم، گفت: در درجه نخست برطرف کردن مشکلات صادرات محصولات کشاورزی مدنظر است.

حسینی‌پور تصریح کرد: برای صادرات محصولات کشاورزی هم باید بتوانیم شناسنامه‌دار کردن همه اراضی کشاورزی و باغی استان را دنبال کنیم.

وی اظهار کرد: نکته دیگر اینکه ما در استان مازندران هنوز کشاورزی ما سنتی است ولی با وجود تلاش‌های زیاد هنوز این مهم محقق نشد که در این زمینه تبدیل نگاه سنتی به روش صنعتی و دانش‌بنیان ازجمله ماموریت‌های مهم ما است.

استاندار مازندران بیان کرد: چشم‌انداز کشاورزی ما طی سال‌های آینده با اقدامات موثر و تغییر ریل به‌طور حتم به نفع کشاورزان و استان خواهد بود.

حسینی‌پور یادآور شد: افزایش تولید و بالا بردن کیفیت تولید و همچنین صادرات محوری تولید را داریم تعقیب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مساله مهم بحث زمین و تغییرکاربری‌ها است، افزود: دستورات خوبی از سوی وزیر جهاد کشاورزی داشتیم که نگاه وزیر این بود در بحث تولید باید مازندران به حدی برسد که بخش اعظمی از نیاز کشور به طیور را پاسخگو باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مسائل فعلی کشاورزان توجه شود، خاطرنشان کرد: از جمله این مسائل بحث برنج بود که با پیگیری‌های انجام شده ازسوی رئیس‌جمهور دستورات لازم صادر شد و خرید برنج مجددا ازسوی دولت شروع شده است.

حسینی‌پور ادامه داد: طی یک ماه گذشته بخش خصوصی خرید برنج را داشته که بالغ بر ۹۰ هزار تن از برنج مازندران را خریداری کرد و اکنون هم بخش دولتی ورود پیدا کرد علاوه بر اینکه بخش خصوصی کماکان درحال خرید برنج کشاورزان است.

وی تصریح کرد: در تامین غذای دام و طیور مجوز گرفتیم که استان نسبت به تامین اقدام کند و وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه اختیار صد درصدی را به ما دادند که در گذشته نبود و این موضوع می‌تواند تحول بزرگی ایجاد کند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه تعادلی در استان برای تامین نیاز تولیدکنندگان و کشاورزان برقرار کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه بخش دولتی باید حمایت کند و از تصدی‌گری کناره‌گیری کند و کار را به بخش خصوصی بسپارد که سیاست اصلی ما است.


منبع : فارس