۱۳:۴۳ ۱۴۰۰/۵/۲۷

سه مازندرانی دیگر در فینال کشتی آزاد جوانان جهان

سه مازندرانی دیگر در فینال کشتی آزاد جوانان جهان

۳ کشتی گیر مازندرانی دیگر به فینال مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در روسیه صعود کردند.

به گزارش کاسپین24| روز دوم برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان در شهر اوفا روسیه، رحمان عموزاد بهشهری، امیرحسین فیروزپور جویباری و علی اکبرپور بابلی ها، با نمایش‌هایی دلپذیر، مقتدرانه به فینال رفتند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر بارتوز سولتیس از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۲ از سد ابوالفضل نصیراف از آذربایجان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۷ (ضربه فنی) فئودور بالتویف از روسیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.عموزاد در دیدار پایانی به مصاف راویندر از هند می‌رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر ۶ جاشوا مورودیون از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۴ اسلام کاراتویف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در این مرحله داویتی کوگواشویلی از گرجستان را با نتیجه عالی ۱۴ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار نهایی به مصاف رحیم ماگامادوف از فرانسه می‌رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم علی اکبرپور در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۸ بر ۵ از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

اکبرپور با شکست حریف آمریکایی تعداد فینالیست‌های ایران در پنج وزن دوم را به عدد ۴ رساند.


منبع: باشگاه خبرنگاران