۱۷:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۲۵
پرونده ویژه در کاسپین24

سوت جریانات سیاسی به صدا درآمد/علی لاریجانی از آمل در انتخابات مجلس شرکت می کند

سوت جریانات سیاسی به صدا درآمد/علی لاریجانی از آمل در انتخابات مجلس شرکت می کند

دکتر علی لاریجانی آملی که بعنوان نماینده دوم مردم قم توانست در این دوره راهی مجلس شورای اسلامی شود،برای شرکت در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه،زادگاه پدری اش در انتخابات شرکت می کند.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری کاسپین24؛با پایان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت 96 به نظر می‌رسید تا مدتی موضوع انتخابات از فضای سیاسی کشور رخت ببندد و لااقل تا اوایل سال 98 حرف زیادی از انتخابات پیش‌رو نباشد،اما برخلاف انتظار، کلیدواژه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به تدریج در حال خزیدن و جا باز کردن برای خود در میان ادبیات فعالان و جریان‌های سیاسی در شهرهای کشور است.
در بین گروه های سیاسی مازندران، چراغ اول انتخابات 98 را جریان منتصب به احد جاودانی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در غرب مازندران روشن کرد،ولی عمر مدیریتی دکتر جاودانی در این استان زیاد نبود و با رفتن وی به پایتخت به نوعی چراغ های غرب استان کم سو شد.
در شهرهای مختلف مازندران نیز تحرکات انتخاباتی نامزدهای احتمالی آغاز شده است و این نامزدها چراغ خاموش بهمراه لیدرهای خود در حال فعالیت هستند.
اما در شهرستان آمل داستان های جالب تری برای جریان های سیاسی رخ داده است.
پس انتشار خبر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اظهارات  دکتر یوسفیان ملاء نماینده فعلی مردم آمل و لاریجان بعنوان یکی از مخالفین کشوری افزایش تعداد نمایندگان مجلس،داستان آغاز شد.
یوسفیان ملاء در گفتگو با رسانه ها می گوید:کاری در مجلس شورای اسلامی بر روی زمین نمانده است که بخواهیم تعداد نمایندگان را در حوزه های انتخابیه افزایش دهیم.
وی بیان می کند: هم‎اکنون مجلس با 290 نماینده به روند فعالیت خود مشغول است و اضافه شدن 40 نماینده جدید لزومی ندارد،زیرا این اقدام میلیاردها تومان هزینه برای کشور دارد.
این نماینده مجلس می افزاید: آمل از لحاظ جمعیتی، موقعیت جغرافیایی و سیاسی مهیا برای افزایش نماینده جدید است.
این سخنان یوسفیان ملاء و برخی از نمایندگان سبب شد تا چراغ این طرح تا مدتی خاموش بماند تا بعدها برای او تصمیم گیری شود.
اما روزهای گذشته با کلید خوردن دوباره طرح افزایش نمایندگان و مستعد بودن شهرستان آمل برای 2 نماینده شدن گمانه زنی های جدید به وجود آمد و چهره برخی از جریانات پنهان،آشکار شد.


علی لاریجانی به زادگاهش بر می گردد
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در دوره دهم مجلس ،قمی ها او را بعنوان نفر دوم شهرستان خود راهی مجلس کردند،این روزها بر اساس گزارشات رسیده به خبرنگار سیاسی کاسپین24، تصمیم جدیدی گرفته است.
علی لاریجانی که اصالتا آملی است سال های دور، در حوزه انتخابیه آمل بعنوان رقیب مرحوم کاظمی دینان نتوانست از این شهرستان وارد مجلس شود،اما کارشناسان معتقدند پیشرفت رسانه ها و نحوه اطلاع رسانی و ارتباطات از گذشته تا به امروز تغییرات اساسی ایجاد کرده است و اگر لاریجانی دوباره به این شهر برگردد،غالب مردم به وی اعتماد خواهند کرد.
سکوت فعلی یوسفیان ملاء در قبال دو نماینده شدن شهرستان آمل حکایت از آن دارد که این شهرستان فاصله چندانی با گذرگاه جدید سیاسی خود ندارد و آن چیز که این شهرستان را در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نسبت به شهرهای دیگر مازندران متمایز می کند حضور چهره ملی و رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه آمل و لاریجان است.
اما باید دید در صورت دو نماینده شدن شهرستان آمل در دوره یازدهم،مردم با توجه به حضور چهرهای ملی و استانی به عنوان نامزد انتخابات،دوباره به یوسفیان ملاء،اعتماد می کنند یا در کنار یک چهره ملی به یک نماینده جدید رای می دهند؟