۱۱:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۶
روزنگار انقلاب

شما ای ملت بزرگ ایران نهراسید !

شما ای ملت بزرگ ایران نهراسید !

کاسپین24/دفتر زرین تاریخ انقلاب اسلامی عظیم ما مملو از روزها و تحولات مهم و سرنوشت سازی است که هر یک از آنها در جای خود بر سرنوشت ملت و کشور تاثیر گذاشته و در اعتلای جمهوریت توأم با اسلامیت ایران موثر بوده اند.

به گزارش کاسپین24؛ اول فروردین / March 21 : با اوج گیری مبارزات علیه رژیم پهلوی و ایجاد نگرانی در وابستگان سلطنت، شاه در پیام نوروزی خود گفت: یکپارچگی ملی ما طوری است که هر تلاشی از این قبیل پیشاپیش محکوم به شکست است ...

۴ فروردین / March 24 : آیت الله خمینی در آستانه ی چهلمین روز کشتار مردم تبریز به دست عوامل رژیم پهلوی در پیامی از نجف فرمودند: «شما ای ملت بزرگ ایران! از این تلاش مذبوحانه دستگاه جبار و از این قتل و جرم قم و تبریز نهراسید و نمی هراسید؛ که خود این جنایت، نشانه ی وحشتزدگی شاه و از دست دادن اعتدال اعصاب اوست. اکنون لازم است وحدت کلمه ی خود را – که بحمدالله حاصل است – با کمال جدیت حفظ کنید و صفوف خود را زیر پرچم عدالت پرور اسلام فشرده کنید. لازم است تمام جناح ها که در پیشرفت مکتب رهایی بخش اسلام در تکاپو هستند به هم بپیوندند و با شعار واحد که شعار اسلام و قرآن است هم صدا شوند .. اسلام عزیز از شما – ای گروه مسلمانان – در هر لباس و شغلی هستید، ‌استمداد می کند؛ و وظیفه همه است که در نجات آن کوشش کنید و ضربه هایی که از سلاطین جور، خصوصا در این پنجاه سال حکومت ضد اسلامی و ملی دودمان پهلوی، خورده است و می¬خورد جبران کنید ... و لازم است با کمال قدرت و هوشیاری اشخاص یا گروه هایی که در این اوقات از فرصت استفاده نموده خود را در صفوف شما داخل کنند و به شما در موقعش از پشت خنجر بزنند از خود دور کنید و به آنها مجال تحرک ندهید. به غیر مکتب اسلام و شعار اسلامی،‌ کشور نجات پیدا نمی کند».