۱۰:۲۷ ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران:

شهرداری ها در توزیع آگهی به مطبوعات تخلف می کنند

شهرداری ها در توزیع آگهی به مطبوعات تخلف می کنند

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران گفت: شهرداری‌ها در توزیع آگهی به مطبوعات تخلف می‌کنند این در حالیست که در قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع آگهی‌های دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری در زمره وظایف آن وزارت تعریف شده است.

به گزارش کاسپین24| سینا قربانی با اشاره بر اینکه وفق بند ۵ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(مصوب ۱۳۶۵) آگهی‌های دولتی باید به اداره کل استان ها ارسال شود، اظهار کرد: بند پنچ ماده دو قانون وظایف وزارت ارشاد اسلامی به صراحت اشعار می‌دارد که توزیع و نشر انواع آگهی‌های دولتی وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری نیز در سال ۹۷ در دادنامه‌ای مسئولیت توزیع آگهی‌های دولتی را جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته است.

وی با بیان اینکه برخی از خبرنگاران شهرستان‌ها نگران هستند تا اگر آگهی‌ها مستقیم به ارشاد ارسال شود، از این رو درآمد آنان کاهش یابد، افزود: شهرداری‌ها موظف هستند آگهی‌ها را به ادارات کل ارشاد اسلامی ارسال کنند و پس از تخصیص شماره م.الف به نمایندگان همان شهر از سوی مدیران مسؤول آگهی و پورسانت لازم پرداخت خواهد شد.

قربانی خاطرنشان کرد: مستندات به قانون وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصوبه هیأت دولت و دادنامه دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای از معاون عمرانی استاندار تقاضا کردیم تا به شهرداران اعلام شود، آگهی‌های خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند لذا اگر نتوانیم از این مسیر نتیجه لازم را کسب کنیم به ناچار جهت اجرای عدالت قطعا به مراجع ذیربط مراجعه خواهیم کرد.

وی در پایان گفت:نگاه ما افزایش قانونی وضعیت اقتصادی رسانه‌ها است.


منبع:فارس