۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۶/۳۱
در گفت و گو با کاسپین24 مطرح شد

صادرات مازندران کمتر از سهم کشوری

صادرات مازندران  کمتر از سهم کشوری

کاسپین24/رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران،گفت:صادرات مازندران کمتر از سهم کشوری است.

حسین علی قوانلو در گفت و گو با کاسپین24، اظهار داشت:استان مازندران با توجه به ارزش افزوده، سهم سه و هشت دهم در سطح کشور ایجاد می‌کند که به تفکیک صنعت و کشاورزی حدود 7 درصد ارزش افزوده کشاورزی کشور در استان و نیز دو و هشت دهم ارزش افزوده صنعت کشور در استان تولید می‌شود که با این نسبت باید یک و نیم میلیارد دلار از 45 میلیارد دلار صادرات کشور را داشته باشد اما متاسفانه حدود یک سوم این مبلغ در حد کمتر از 400 میلیون دلار صادرات داشتیم.

رئیس سازمان صمت مازندران، افزود: در طی یک جلسه ای که با صادرکنندگان برگزار شده به بررسی مشکلات آنان پرداختیم تا دلایل کاهش صادرات در تولیدات میوه و مرکبات با توجه به ظرفیت‌های استان مشخص شود.

وی تصریح کرد: کشور روسیه با توجه به آنکه هوای مناسبی برای تولید مرکبات ندارد و نیز تحریم‌های اروپا شامل حال این کشور شده می‌تواند بازار خوبی برای مرکبات مازندران باشد و همچنین با توجه به آنکه در تولید مرغ استان رتبه نخست را در کشور دارد اما صادرات آن با مشکلاتی مواجه است.

قوانلو، یادآور شد: ظرفیت بندر امیرآباد می‌تواند بازار آسیای میانه را در اختیار داشته باشد و از طریق کشتی این نقل و انتقالات صورت گیرد.

این مسئول افزود: صادرکنندگان مهم ترین مشکل را بروکراسی اداری عنوان کردند که امیدواریم در جلسات بعدی این موانع برطرف شود.

وی خاظرنشان کرد: امسال گرچه در طی چهار ماه نخست سال کاهش صادرات ثبت شده است که بیشترین علت آن کاهش قیمت ها بود اما از نظر وزنی کاهشی رخ نداده است.