۱۳:۵۷ ۱۴۰۱/۱/۲۲

صفر تا صد سوخت هسته ای در کشور تولید می‌شود

صفر تا صد سوخت هسته ای در کشور تولید می‌شود

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این سازمان در جایگاهی قرارگرفته است که میتواند صفر تا صد تولید سوخت هسته ای را تهیه کند.

به گزارش کاسپین24 | محمد اسلامی در جلسه ویدئو کنفرانسی با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران، گفت: فناوری صلح امیز هسته‌ای نماد پیشرفت کشور است که دشمنان با تمام توان خود از جمله تحریم‌های ظالمانه و فشار حداکثری سعی در سنگ اندازی در راه این پیشرفت هستند.

او می‌گوید: باید به وجهه دانش بنیانی فناوری هسته‌ای و نقشی که می تواند در زندگی مردم ایفا کند توجه داشت و دشمنان همواره با القائات منفی به جامعه در تمام این سال‌ها سعی کردند تا فناوری هسته رشد لازم را نداشته باشد.

به گفته اسلامی بیرون کردن دانشجویان ایرانی که در رشته‌های مرتبط با صنعت هسته‌ای تحصیل می‌کردند از دانشگاه‌های خارج از کشور نمونه‌ای دیکر از سنگ اندازی غربی‌ها است.

رییس سازمان انرژی اتمی فناوری‌های پیشرفته را جلوه قدرت کشور‌ها دانست و دلیل اصلی ترس دشمن از دستیابی ایران به فناوری صلح امیز هسته را همین مساله عنوان کرد.

ایران با دستیابی به فن آوری هسته ای توانست انحصار کشور‌های غربی را ازبین ببرد و دو روز قبل در شانزدهمین سالروز فن آوری هسته‌ای از ۹ دستاورد جدید دانشمندان ایرانی در حوزه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای رونمایی شد که ۳ دستاورد در حوزه رادیو دارو، ۲ دستاورد در حوزه پلاسما و ۴ دستاورد حوزه‌های صنعتی، لیزر، سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری بود

به گفته اسلامی مازندران یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی محسوب می شود و صنعت هسته‌ای کاربرد زیادی در افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی و در نتیجه معیشت کشاورزان دارد

رییس سازمان انرژی اتمی می‌گوید:پروژه پایلوت اقیم سازی حشرات و آفت مگس مدیترانه‌ای در ساری یکی از گام‌های بزرگ فناوری هسته‌ای است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.


منبع : باشگاه خبرنگاران