۱۷:۱۹ ۱۴۰۱/۳/۱۸

صنایع مازندران 18 درصد برق مازندران را مصرف می‌کنند

صنایع مازندران 18 درصد برق مازندران را مصرف می‌کنند

رئیس سازمان صمت مازندران گفت : میزان برق مصرفی در حوزه صنعت ۱۸ درصد است و برای پیشگیری از خاموشی برق در حوزه صنعت برنامه ریزی صورت گرفته است.

به گزارش کاسپین24 | مجید فانی با بیان اینکه ۱۸ درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت است، اظهار داشت: این میزان در دیگر استان‌ها بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد است و براساس تفاهم صورت گرفته، مقرر شد برای واحدهای بزرگ صنایع فولادی و سیمان، دوره تعطیلات و تعمیرات در تابستان انجام شود.

وی افزود: همچنین برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز مقرر شد یک روز تعطیلی جز روزهای جمعه نیز اعمال شود و برای واحدهای مستقر در خارج از شهرک‌های مصرفی، نیز میزان مصرف مدنظر قرار می‌گیرد و اگر مصرف بیش از ۵۰۰ کیلووات باشد، مشمول قطعی برق می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد اصناف پرمصرف نظیر لوسترفروشی ها، الکتریکی و غیره را پایش کنیم و در ستاد اداری نیز کاهش ۳۰ درصدی در ساعت اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعت غیراداری پیگیری می‌شود.

فانی تصریح کرد: خوشبختانه همکاری بین وزاتخانه و نیرو صورت گرفت تا مشکل قطعی و خاموشی غیرمنتظره کاهش یابد و امیدواریم این همکاری‌ها پایدار بماند.

رئیس سازمان صمت مازندران خواستار همراهی مردم برای مدیریت مصرف برق شد و گفت: این همراهی سبب کاهش آسیب و خسارت بر واحدهای صنعتی می‌شود و واحدهای صنعتی نیز از ظرفیت دیزل ژنراتورها بهره گیری کنند.


منبع : مهر