۱۲:۱۶ ۱۴۰۰/۵/۱۸
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد:

ضرورت بهره گیری از شیوه های کارآمد در عرصه حکمرانی

ضرورت بهره گیری از شیوه های کارآمد در عرصه حکمرانی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در عصر سرعت خیره کننده تحولات و رشد سریع علوم، بهره گیری از شیوه‌های کارآمد در عرصه حکمرانی ضرورت دارد.

به گزارش کاسپین24| علی کریمی فیروزجایی افزود: شیوه‌های سنتی در عرصه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری برای رفع نیازهای فزاینده جامعه پاسخگو نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر ضرورت بکارگیری شیوه‌های علمی روزآمد در بخش‌های مدیریتی ادامه داد: مدیریت‌های جامع محور و مبتنی بر نیازهای چندوجهی از تحولات کشور عقب نمی‌مانند.

این مسئول پارلمانی شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخگویی به نیازهای نو به نوی کشور و جهان اسلام را الگوی موفق دانست و افزود: اگر کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات بررسی راه‌های پیشرفت و تحول ایرانی اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب توسط مسئولان کاربردی و عملیاتی می‌شد، امروز بسیاری از مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از کشور رخت بر می‌بست.

دبیر هیئت رئیسه مجلس نیاز امروز کشور را وجود مدیران انقلابی و دارای روحیه جهادی عنوان و تصریح کرد: عمده تنگناهای توسعه‌ای در کشور ناشی از فقدان عزم و اراده انقلابی در زنجیره مدیریت‌های کلان و میانی است.

کریمی فیروزجایی معضل کمبود آب در کشور و بویژه خوزستان را ناشی از انباشت مشکلات و نگاه کارفرمایی در بین مدیران ارشد دولت دانست و افزود: مدیران اجرایی برای حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم باید به صورت میدانی در صحنه حضور یابند.

نماینده مردم بابل گفت: عدم ایفای تکالیف و رسالت قانونی برخی از مدیران دستگاه‌ها در سال‌های اخیر خسارت مادی و معنوی فراوانی به کشور وارد ساخته است. عضو خانه ملت لزوم توجه به منافع ملی و بنیادی در تصمیم سازی های کلان و بخش‌های حاکمیتی را خاطر نشان کرد و افزود: غفلت از اصول راهبردی در عرصه‌های مدیریتی خسارت بار است.

این نماینده مجلس همگرایی راهبردی در حل چالش‌های محوری کشور را ضروری دانست و افزود: قوای سه گانه کشور باید به تأسی به قانون در راهبردهای مدیریتی از مکانیزم‌های معقول، علمی و عقلانی برای رفع نیازهای مردم بهره گیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: امروز هیچ اولویتی برای مسئولان بالاتر از خدمت رسانی بی منت به مردم نیست.


منبع: مهر