۱۰:۴۶ ۱۴۰۰/۷/۱۸

طلاباران مازندران در شب بارانی/بغض آسمان و شهر ترکید

طلاباران مازندران در شب بارانی/بغض آسمان و شهر ترکید

مازندران در شب ابری و بارانی طلاپوش شد، هادی ساروی برد تا بغض شهر بترکد و یوسفی باران شوق را از چشمان مردم سرازیر کرد.

به گزارش کاسپین24 | دیشب آسمان مازندران به رغم ابری و بارانی بودن برای مازندران و مردمان شهرهای آمل و بابل، طلایی و ستاره باران بود. پهلوانانی که از فرسنگ‌های دور و در مسابقات جام جهانی نروژ، دل یک ملت را شاد کردند.

آملی‌ها پس از کسب نشان طلای وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی جهان توسط محمدهادی ساروی در دیدار فینال این رقابت‌ها در نروژ برابر «الکس زوکه» از مجارستان که با نتیجه ۳ بر یک برنده شد و به نشان طلا دست یافت، با حضور در منزل این کشتی گیر به ابراز احساسات و شادی پرداختند.

مادر این مدال آور پرافتخار تیم ملی با حضور در جمع شهروندان و مردم خوشحال این شهرستان، با آنان در جشن قهرمانی پسرش سهیم شد. پس از این کارناول شادی به صورت خودرویی در خیابان‌های اصلی شهر آمل به راه افتاد و این شادی مردم تا نیمه‌های شب شنبه ادامه پیدا کرد.

شهروندان آملی با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی و فریادهای غرورآفرین " «هادی ساروی دوستت داریم» از کشتی گیرجوان و طلایی شهرشان به واسطه این افتخارآفرینی قدردانی و تشکر کردند.

طلای ساروی پیشکش رهبری

مادر هادی ساروی هم پس از کسب افتخارآفرینی پسرش در مسابقات کشتی فرنگی جهان از دعای خیر مردم ایران برای موفقیت پسرش قدردانی کرد و افزود: خیلی خوشحالم که هادی در کمتر از دو ماه پس از کسب برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب مدال طلای جهانی نروژ بازهم باعث خوشحالی مردم ایران شد.

مادر هادی ساروی با بیان اینکه هادی نتیجه تلاش چندساله خود را در المپیک و مسابقات جهانی گرفت، گفت: این هدیه ناقابل محمدهادی تقدیم مردم عزیز شهرم، ملت ایران و رهبر عزیز انقلاب خواهیم کرد.

محمدهادی ساروی ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در مسابقات کشتی فرنگی جهان در اسلونروژ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرتور سارگسیان از روسیه را مغلوب کرد و در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر ۱ گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

ملی پوش آملی کشتی فرنگی ایران در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی از ایتالیا با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی فینال شد و در دیدار نهایی نیز با نتیجه ۳ بر یک برابر الکس زوکه از مجارستان که با نتیجه ۳ بر یک برنده شد و به نشان طلا دست یافت.

بابل هم از شادی تا صبح بیدار بود

مردم شهرستان بابل هم که از ساعت‌های قبل از شروع مسابقه با حضور در منزل پدری علی اکبر یوسفی در روستای زاهدکلا این شهرستان، برای افتخارآفرینی کشتی گیر سنگین وزن ایران لحظه شماری می‌کردند. چشم‌ها نگران، دل‌ها پرآشوب و اضطراب‌ها در حد انفجار، این وصف حال بابلی‌های کشتی دوست در شنبه شب ابری و نیمه بارانی پاییزی بود که یک چشمشان به تشک کشتی نروژ و درخشش کشتی گیر ملی پوش و همشهری شأن در مسابقات جهانی بودند.

سوت پایان مسابقه و خوشحالی که وصف نشدنی بود و اشک شوقی که از پدر و مادر و کل بابلی‌ها دریایی شده بود از محبت که به سمت علی اکبر روانه می‌شد.

تاریخ‌سازی کشتی گیر سنگین وزن مازندرانی

علی اکبر یوسفی کشتی گیر بابلی تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب نشان طلای وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات جهانی نروژ، نخستین نشان طلای سنگین وزن ایران را در رقابت‌های فرنگی جهان کسب کرد و در این وزن تاریخ ساز شد.

در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی، علی اکبر یوسفی ملی پوش بابلی کشتی فرنگی ایران پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

یوسفی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد و پس از آن با نتیجه ۲ بر ۱ از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یوسفی در دیدار فینال کشتی سنگین وزن جهان با نتیجه ۵ بر ۱ زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد و نخستین مدال طلا سنگین وزن کشتی فرنگی جهان را برای کشورمان به ارمغان آورد.

پس از این افتخارآفرینی مردم شهرستان بابل هم در خیابان‌های اصلی این شهر حضور یافتند و برای ساعاتی به جشن و شادی پرداختند.

در رشته کشتی آزاد نیز مازندران با کسب ۳ نشان طلا حسن یزدانی، کامران قاسمپور جویباری و امیرحسین زارع آملی و سه نشان نقره امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی جویباری و برنز مجتبی گلیج تنکابنی هفته گذشته در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ خوش درخشیده بود.


منبع : مهر