۲۱:۴۵ ۱۴۰۱/۱۲/۱۸

ظرفیت تولید آنتی بیوتیک سازی ایران ۱۰۰۰ تن هدف گذاری شده است

ظرفیت تولید آنتی بیوتیک سازی ایران ۱۰۰۰ تن هدف گذاری شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظایف متعددی دارد و برای فراهم کردن عدالت اجتماعی نیازمند برخی زیرساخت‌ها است، گفت: با هدف گذاری انجام شده سعی داریم ظرفیت تولید شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران به ۱۰۰۰ تن برسد.

به گزارش کاسپین24 | سید صولت مرتضوی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری در نشست با مسوولان این شرکت بر لزوم استفاده و بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات مختلف تاکید کرد و افزود: در حوزه دانش بنیان تولید محصولات مهم درمانی، کشورمان به توفیق های بزرگی دست یافته است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات مختلف، بیان کرد: افزایش تولید و بهره وری، اشتغالزایی بالا و کسب درآمد از مزیت های محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان است‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیم خاص ظرفیت های فراوانی دارد و بزرگترین مزیت آن نیز منابع انسانی خلاق، مجتهد و نام آور و کارآزموده است. گفت: با توجه به تذاهب افکار و تبادل اطلاعات، قدرت انتقال دانش در کشورمان بالاست.

مرتضوی افزود: در برخی از حوزه های داتش بنیان به برکت نیروی انسانی خلاق، ماهر و کارآمد توفیق های بزرگی نصیب کشورمان شده است که نمونه آن ساخت دستگاه عمل جراحی کنترل از راه دور توسط دانشمندان ما است.

وی ادامه داد: ساخت دستگاه عمل جراحی کنترل از راه دور توسط دانشمندان ما علاوه بر اینکه به تولید انبوه رسبده است، اکنون صادرات هم می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مزیت های فراوان صادرات دارو، گفت: کسب درآمد بالا، اثربخش، حجم ناچیز و کم هزینه بودن در حمل و نقل از مزیت های صادرات دارو به دنیا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرتضوی در سفری ۲ روزه به مازندران قرار است تا ساعاتی دیگر در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان شرکت کند.

حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای سرافراز، دیدار با استاندار مازندران، بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک‌گستر پارس در جویبار و بازدید از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در ساری از برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران است.

شرکت در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران، افتتاح و بازدید از چند پروژه بزرگ صنعتی، آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر ۲ روزه به مازندران است.

شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران مستقر در ساری در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در سال ۸۰ در حاشیه جاده دریا با سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) راه اندازی شد.

آنتی بیوتیک یک منبع با ارزش دارویی است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از آن تنها با تجویز پزشک و در یک دوره درمانی کامل مؤثر است.

در کشورمان، میزان مصرف آنتی بیوتیک ۱۶ برابر استاندارد جهانی است و هزینه درمان فردی که به آنتی بیوتیک مقاوم شده حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است.

۱۰ تا ۱۵ درصد داروها در ایران به گفته مسؤولان، خودسرانه مصرف می‌شود و در این میان داروهای مسکن و آنتی بیوتیک ها بیشترین میزان مصرف خودسرانه دارو را تشکیل می‌دهند.


منبع : ایرنا