۱۷:۵۳ ۱۴۰۱/۶/۱۴
معاون سیاسی استاندار مازندران :

عاملین ترویج تفکر لیبرالی و غربی باید از دانشگاه‌ها خارج شوند

عاملین ترویج تفکر لیبرالی و غربی باید از دانشگاه‌ها خارج شوند

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : متاسفانه هژمونی غالب بر دانشگاه‌های کشور ما تفکر لیبرالی و غربی است.

به گزارش کاسپین24 | روح الله سلگی روز دوشنبه در نخستین نشست همفکری و هم افزایی در جهت اسلامی سازی دانشگاه ها ، با تشریح موانع غلبه تفکر اسلامی بر دانشگاه ها افزود : امروز جامعه ما در دو قطبی فکری و فرهنگی اسلام سیاسی و لیبرالیسم قرار دارد.

وی با اظهار این که « منابع مالی کشور برای اساتید لیبرال و تبلیغ سکولاریسم در دانشگاها هزینه می شود » ، گفت : در کدام نظام سیاسی حاکمیت هزینه می کند تا تفکر رقیب را آموزش و تعلیم دهد؟

معاون استاندار مازندران اظهار داشت : متاسفانه امروز تبیین مناسبی برای نظام جمهوری اسلامی و تاریخ آن وجود ندارد و دانشگاه این مسوولیت را نپذیرفته است تا این تاریخ را برای دانش پژوهان خود تبیین کند.

وی با اظهار این که نسبی گرایی هدف غرب برای القا تفکر سلطه گر به تمامی دانشگاها از جمله دانشگاهای اسلامی است ، افزود : امروز دانشگاه های ما پیش از اجرای سند اسلامی شدن نیاز به اساتیدی در تراز انقلاب و باور به ارزش های اسلامی و ورود این باورها به علوم دارند.

او ادامه داد : ما به استقلال سیاسی رسیدیم و از دوره حقارت سلطنت گذشتیم و به عزت سیاسی رسیدیم ، اما هنوز به استقلال فکری و اندیشه ای نرسیده ایم و هنوز وابسته به الگوها و ارزش های غربی هستیم.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت : امروز با وجود چندین دهه خروج نظامیان انگلیسی از کشور شاهد جولان رسانه های انگلیسی در خانه مردم هستیم که نشان از ضعف رسانه ای ما دارد.

وی افزود : شهید مطهری بر دیالکتیک تاریخی نبرد حق علیه یاطل باور داشت. جریان غرب این جریان را نبرد مادی گرایی یا ماتریالیسم می داند و ما لازم است در میان این دو تفکر جایگاه خود را به عنوان اندیشه ای ریشه دار در باورهای اسلامی پیدا کنیم.


منبع : ایرنا