۱۸:۳۸ ۱۳۹۶/۱/۱۷
آخوندي پس از حواشي اخیرش مطرح کرد؛

عصبانيتم از جرياني است که در برابر خواسته مردم لجاجت مي‌کنند

عصبانيتم از جرياني است که در برابر خواسته مردم لجاجت مي‌کنند

"آنچه سينه من را تنگ مي‌کند و گاهي فرياد مرا به آسمان مي‌برد، رويارويي با جرياني است که در برابر ملت ايستاده است". اين بخشي از نخستين واکنش عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي پس از حواشي است که از روز گذشته گمانه زني‌هاي فراواني ايجاد کرده است.

به گزارش کاسپین24؛ پايان جلسه روز گذشته هيئت دولت مانند بسياري از جلسات گذشته فضايي را براي پرسش و پاسخ خبرنگاران از اعضاي کابينه فراهم آورد، فضايي که براي چند لحظه کوتاه به حاشيه کشيده شد.

وزير راه و شهرسازي در حياط پاستور بار ديگر با سوال تکراري مواجه شد که در طول هفته‌هاي گذشته از سوي بسياري از مقامات وزارت راه و شهرسازي با پاسخ هاي قطعي رو به رو شده‌اند.
"آيا هواپيماهاي تحويل داده شده به ايران مرجوعي بودند؟ " اين سوال که به نظر مي‌رسد صرف مطرح و تکرار کردن آن اهميت بيشتري از پاسخ‌هايي داشته باشد که اعلام شده، در شرايطي بار ديگر از آخوندي پرسيده شد که به نظر مي‌رسيد با ورود رسمي سه هواپيما به آسمان ايران و رضايت کارشناسان و مسافران از عملکرد آنها، لااقل ادبيات مربوط به مرجوعي بودن اين پرنده ها کنار گذاشته شود، موضوعي که به نظر مي رسد اصلي ترين دليل را براي عصبانيت لحظه‌اي وزير راه و شهرسازي بوده است، موضوعي که آخوندي در يکي از صفحات اجتماعي مربوط به خود به آن پرداخته است.

وزير راه خطاب به خبرنگاران نوشته سال‌هاست که به روشني دريافته‌ام که هيچ کشوري روي رستگاري و توسعه را نخواهد ديد مگر به ياراي گردش آزاد اطلاعات و وجود خبرنگاراني ازاده، مستقل و شجاع. به همين دليل نيز سال‌هاست که چه در لباس يک شهروند ساده و چه در مقام وزير بر آزادي مطبوعات، حقوق روزنامه‌نگاران و حقوق شهروندان در دسترسي آزاد به اطلاعات پاي فشرده‌ام و تمام سعي خود را به کار بسته‌ام.

آخوندي با مقدمه‌اي به اتفاق روز گذشته نيز پرداخته و توضيح داده است: همواره وظيفه خود دانسته‌ام که حاضر و پاسخگوي پرسش‌هاي شما باشم و از شنيدن انتقادها و کاستي‌ها استقبال کنم و صد البته جز راست نگويم. مثال بارز آن انجام وظيفه پاسخگويي در برابر مجلس محترم شواري اسلامي و نمايندگان محترم در جريان دو استيضاح از اينجانب بود. اما آنچه سينه من را تنگ مي‌کند و گاهي فرياد مرا به آسمان مي‌برد، رويارويي با جرياني است که در برابر ملت ايستاده است. جرياني که تخم نااميدي مي‌افشاند و در عين حالي که خود سهم اصلي را در ايجاد وضع نابسامان کنوني کشور دارد، در لباس يک مدعي تمام عيار ظاهر مي‌شود. آنان که در جريان به يغما دادن ثروت ملت و آينده اين نسل و نسل‌هاي بعدي يا مشارکت داشته‌اند و يا حامي بوده‌اند، اکنون هر تلاشي براي توسعه و اباداني و بازگرداندن عزت ايرانيان را در هاله‌اي از شک و ترديد و دودلي فرو مي‌برند. باور کنيد که من بسيار صبورم ليکن با جرياني مواجهيم که جز لجاجت و عناد هيچ چيز ندارد. البته مي‌پذيرم که باز بايد صبورتر بود./ایسنا