۱۵:۱۷ ۱۴۰۰/۱۲/۴

عطایی و شاگردانش در اندیشه فینال

عطایی و شاگردانش در اندیشه فینال

تیم والیبال لبنیات هراز آمل پس از صعود مقتدرانه از مرحله مقدماتی به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر والیبال، امشب نخستین دیدار این مرحله را برای صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ مقابل فولاد سیرجان برگزار می‌کند.

به گزارش کاسپین24 | مرحله یک‌چهارم نهایی سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر والیبال کشور دیروز –سه‌شنبه با انجام دو بازی آغاز شد. پیکان توانست شهرداری ارومیه را بدون چالش و دردسر با نتیجه ۳ – ۰ شکست دهد و سپاهان صدرنشین هم پاس گرگان را با همین نتیجه پشت‌سر گذاشت. دو دیدار بعدی هفته نخست مرحله یک‌چهارم نهایی این لیگ قرار است امروز برگزار شود که ابتدا از ساعت ۱۵:۳۰ مقاومت شهداب یزد به مصاف مس رفسنجان می‌رود و در دومین مسابقه لبنیات هراز آمل از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن فدراسیون والیبال از فولاد سیرجان ایرانیان میزبانی می‌کند.

هرازی‌ها که در اندیشه صعود به جمع چهار تیم لیگ برتر و تلاش برای فینالیست شدن هستند امروز نخستین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی را مقابل تیمی برگزار می‌کنند که در فصل قبل قهرمان لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا شده بود، اما پیش از رقابت‌های فصل جاری ناگهان از هم پاشید و عمده بازیکنان و کادر فنی آن به ارومیه کوچ کردند و عضو شهرداری ارومیه شدند. فولاد سیرجان ایرانیان در اوایل لیگ یکی از تیم‌های پایین جدول بود، اما رفته‌رفته شرایط بهتری پیدا کرد و با بهبود عملکرد در نیم‌فصل دوم و قرار گرفتن در رتبه هفتم جدول توانست مجوز صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب کند.

فولاد سیرجان هر دو دیدار رفت و برگشت این فصل از رقابت‌های لیگ برتر را به لبنیات هراز آمل واگذار کرد. بازی رفت در سیرجان با برد ۳ – ۱ لبنیات هراز پایان یافت و دیدار برگشت نیز در آمل با نتیجه ۳ – ۰ به سود هراز تمام شد. نکته مهم این که در هر دو مسابقه تقابل نزدیکی بین دو تیم وجود داشت و تبادل امتیازات در روندی نزدیک و تقریبا پایاپای انجام می‌شد.

هرچند که لبنیات هراز هر دو مسابقه رفت و برگشت مرحله مقدماتی مقابل فولاد سیرجان را با پیروزی پشت‌سر گذاشت، اما در مرحله پلی‌آف همه چیز متفاوت از دور مقدماتی است. در عمده رشته‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های گروهی از مسابقات حذفی به عنوان مرحله شگفتی‌سازی یاد می‌شود. این نکته قطعا مد نظر بازیکنان و کادر فنی لبنیات هراز به ویژه سرمربی کاربلد این تیم قرار می‌گیرد که با نگاه از پیش برنده به مصاف فولاد سیرجان نروند.

لبنیات هراز آمل - فولاد سیرجان ایرانیان - دیدار رفت مرحله مقدماتی

تنها مزیتی که لبنیات هراز آمل در بازی امروز نسبت به بازی‌های مرحله مقدماتی دارد این است که برای نخستین بار پس از هفته نخست مرحله مقدماتی همه بازیکنانش با آمادگی کامل همراه تیم هستند و خبری از مصدومیت و محرومیت نیست. به این ترتیب بهروز عطایی می‌تواند تیمی با تمام توان را به مصاف فولاد سیرجان بفرستد و دغدغه‌ای در هیچ یک از پست‌ها ندارد.

بازی دوم دو تیم ساعت ۱۵:۳۰ روز جمعه ۶ اسفند برگزار می‌شود و در صورت نیاز به برگزاری بازی سوم دو تیم باید از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه ۸ اسفند بار دیگر به مصاف هم بروند تا تکلیف تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم برتر مشخص شود.

سبقتِ هرازِ ۱۴۰۰ از هرازِ ۱۳۹۹

شاگردان بهروز عطایی در مرحله مقدماتی فصل سی‌وپنجم لیگ برتر والیبال عملکردی فراتر از انتظار داشتند و با ایستادن در رتبه دوم جدول توانستند شرایط را در مرحله یک‌چهارم نهایی برای خود دست‌وپا کنند. روال مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات لیگ برتر والیبال به این صورت است که هشت تیم برتر مرحله مقدماتی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود می‌کنند و در این مرحله تیم‌ها بر اساس رتبه‌ای که در جدول دارند مقابل هم قرار می‌گیرند. یعنی تیم اول مرحله مقدماتی با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم و تیم چهارم با تیم پنجم جدول مسابقه می‌دهند و در نهایت برنده دو بازی از سه بازی بین تیم‌ها به جمع چهار تیم و مرحله نیمه‌نهایی صعود می‌کند.

هرچند از همان ابتدای فصل انتظار قرار گرفتن در جمع هشت تیم و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی از تیم بهروز عطایی وجود داشت، اما این که آن‌ها بتوانند رتبه دوم جدول را در پایان مرحله مقدماتی به دست بیاورند تقریبا مورد انتظار عمده هواداران هراز نبود. با این حال عطایی و شاگردانش پس از سپاهان قدرتمند و مدعی که با ۲۰ برد صدرنشین شد، در عملکردی موفق توانستند با کسب ۱۸ برد از ۲۶ بازی تیم دوم جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی شوند و به مرحله پلی‌آف صعود کنند. این در حالی است که لبنیات هراز در فصل قبل به عنوان تیم ششم مرحله مقدماتی به مرحله پلی‌آف صعود کرده بود.

البته عملکرد این تیم از نظر تعداد برد و باخت در فصل جاری نسبت به فصل قبل که هراز به عنوان تیم ششم به مرحله پلی‌آف صعود کرد کاملا برابر است. هراز در فصل سی‌وچهارم نیز از ۲۶ مسابقه مرحله مقدماتی ۱۸ برد و ۵۲ امتیاز کسب کرده بود که دقیقا مشابه امتیازات و تعداد بردهای فصل سی‌وپنجم است. اما فشردگی مسابقات و نزدیکی تیم‌های مدعی به هم در جدول سبب شد که ۱۸ برد هراز در فصل جاری اثرگذارتر از ۱۸ برد این تیم در فصل قبل باشد.

لبنیات هراز آمل در صورت پشت‌سر گذاشتن فولاد سیرجان ایرانیان در این مرحله باید در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده تقابل مقاومت شهداب یزد و مس رفسنجان برود.

عطایی و تیمش در فصل قبل پس از این‌که از مرحله مقدماتی صعود کردند توانستند تا نیمه‌نهایی و پای فینال هم پیش بروند، اما به فینال صعود نکردند. هراز در پایان مرحله مقدماتی روی پله ششم جدول ایستاد و حریف تیم سوم جدول یعنی مقاومت شهداب یزد شد و توانست در دو دیدار از سه دیدار شهداب یزد را شکست دهد و به جمع چهار تیم صعود کند. اما در مرحله نیمه‌نهایی نتوانست از سد شهرداری ارومیه بگذرد و در دو مسابقه بسیار نزدیک و پایاپای نتیجه را ۳ – ۲ واگذار کرد. هرازی‌ها همراه با سپاهان به دیدار رده‌بندی راه یافتند. اما با توافق دو باشگاه مسابقه رده‌بندی برای کسب رتبه سوم برگزار نشد و هر دو تیم به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

والیبال‌دوستان مازندران پیش از این با تیم کاله آمل طعم قهرمانی لیگ برتر والیبال و جام باشگاه‌های آسیا را چشیده بودند و حالا لبنیات هراز که پس از کاله آمل وارد لیگ برتر شد این امیدواری را ایجاد کرده که بار دیگر جام قهرمانی والیبال کشور به مازندران بیاید. هرچند که تا تحقق این هدف هنوز راه زیادی باقی مانده است و لبنیات هراز برای قهرمانی، علاوه بر فولاد سیرجان باید دو تیم دیگر را نیز از پیش رو بردارد.


منبع : ایرنا