۱۸:۳۳ ۱۳۹۷/۵/۲۲

علت اصرار دولت برای مذاکره بدون شرط با آمریکا چیست؟

علت اصرار دولت برای مذاکره بدون شرط با آمریکا چیست؟

علت اصرار دولت برای مذاکره بدون شرط با آمریکا چیست؟

به گزارش کاسپین24؛دولت تدبیر و امید اصرار داشت با مذاکره مشکلات را حل کند. رهبر معظم انقلاب با علم به اینکه مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمیکند اما برای ثبت تاریخی این مساله و اثبات این ادعا بارها اثبات شده برای افکار عمومی که با القاء مسئولین به مذاکره با آمریکا خوشبین بودند، اجازه مذاکره به شرط رعایت خطوط قرمز را دادند.
دولت مذاکره را آغاز کرد و در مسیر مذاکره با توان توام با حداکثر ظرفیتها پیش رفت، خطوط قرمز را زیر پا گذاشت، همیشه با لب تا بناگوش خندان با هم گفتند و خندیدند، کنار ساحل قدم زدند، عکسها و خاطرات شخصی به اشتراک گذاشتند، و مهمتر اینکه دیکته آمریکا در برجام را پذیرفته و عوض مذاکره، معامله یکطرفه کرده و همه سرمایه هسته ای کشور را چوب حراج زدند!
بعد از خروج آمریکا از برجام، دولت اصرار بر مذاکره با اروپا را داشت و رهبر معظم انقلاب مثل گذشته و طبق تجربه های مکرر با این مساله مخالف بودند اما دست دولت را باز گذاشتند، امروز آقای ظریف اعتراف دارد که بسته اروپایی مورد رضایت ما نیست!
امروز پس از چهل سال تجربه خصوصا تجربه چندسال اخیر دوباره رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اعلام میکند حاضر است بدون پیش شرط با آمریکا مذاکره کند، ما با نگاه خوش بینانه علت این همه اصرار بر مذاکره و نشست و برخواست با آمریکا و غرب را عشق و علاقه وافر آقایان لیبرال به آمریکا میدانیم چراکه در غیر اینصورت باید بگوییم عامل اصرار بر ارتباط با یک کشور معاندی که جز تحریم، تهدید و آتش افروزی برای ملت ایران نداشته و هم اکنون نیز بر ادامه مسیر قبلی خود اصرار دارد، چیزی جز خیانت نیست!

یادداشت از بنیامین طاهری