۱۲:۱۲ ۱۴۰۰/۹/۷

فرصت صعود نمایندگان مازندران در هفته دهم لیگ برتر والیبال

فرصت صعود نمایندگان مازندران در هفته دهم لیگ برتر والیبال

تیم‌های مازندرانی حاضر در لیگ برتر والیبال کشور امروز یکشنبه فرصت دارند که با کسب برد مقابل حریفان جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

به گزارش کاسپین24 | هفته دهم سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر والیبال عصر امروز و از ساعت ۱۶ در هفت شهر کشور برگزار می‌شود که دو نماینده مازندران به مصاف رقبای نزدیک خود در جدول می‌روند. شرایط جدول و رقابت‌ها به گونه‌ای است که هم حریف لبنیات هراز و هم حریف هورسان رامسر دو پله پایین‌تر از تیم‌های مازندرانی لیگ هستند. بنابراین پیروزی در دیدار امروز برای هر دو نماینده استان به منظور پایین نرفتن در جدول کاملا ضروری است.

دو نماینده مازندران که دو بازی اخیر خود را با شکست پشت‌سر گذاشتند مصمم هستند امروز شکست‌های دو هفته اخیرشان را با توجه به موقعیت حریفان خود در جدول جبران کنند. امروز لبنیات هراز آمل در سالن پیامبر اعظم(ص) آمل میزبان شهرداری ورامین است و تیم والیبال هورسان رامسر نیز باید در ارومیه به مصاف قعرنشین جدول یعنی آذرباتری برود.

لبنیات هراز – شهرداری ورامین

شاگردان بهروز عطایی که طی دو هفته پیاپی و با دو شکست از رتبه سوم به رتبه هفتم جدول سقوط کردند امروز دیدار حساسی را باید مقابل شهرداری ورامین برگزار کنند. مسابقه‌ای با تیم نهم جدول که فقط یک امتیاز از هراز ۱۳ امتیازی کمتر دارد و در رتبه نهم جدول ایستاده است. فولاد سیرجان نیز هم‌امتیاز با لبنیات هراز در رتبه هشتم قرار دارد و تعقیب‌کننده جدی لبنیات هراز است که امروز با تیم انتهای جدولی سایپا قرار است بازی کند و شانس برنده شدن نیز دارد. با این حساب شاگردان بهروز عطایی باید به برد ۳ امتیازی فکر کنند تا خیال‌شان بابت جلو ماندن از فولاد سیرجان هم راحت باشد.

از سوی دیگر همسایه‌های بالایی لبنیات هراز امروز دیدارهای سختی دارند. راه‌یاب ملل مریوان تیم ششم جدول میزبان تیم قدرتمند و رده سومی پیکان تهران است و شهداب یزد تیم پنجم جدول نیز باید در اصفهان به مصاف مدعی نخست قهرمانی و تیم بدون شکست رقابت‌ها یعنی سپاهان برود. شهرداری گنبد نیز که با ۱۶ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد باید در ارومیه به مصاف تیم دوم جدول یعنی شهرداری ارومیه برود. با این حساب سه همسایه بالایی لبنیات هراز آمل با سه تیم صدرنشین مسابقات بازی می‌کنند که با توجه به احتمال شکست آن‌ها، برد لبنیات هراز در بازی امروز ممکن است این تیم را دست‌کم دو رتبه و در صورت کسب برد ۳ امتیازی شاید تا رتبه چهارم نیز بالا بیاورد.

حریف امروز لبنیات هراز از ۹ مسابقه ۴ برد کسب کرده و امروز به دنبال پنجمین برد برای صعود در جدول است. آرش تقوی، اکبر ولایی، بهمن جهاندیده، رسول نجفی، محمود رسولی و اسماعیل طالبی از چهره‌های نام‌آشنا در تیم شهرداری ورامین هستند. هدایت این تیم را هم ساسان خداپرست کاپیتان اسبق تیم ملی و سرمربی سابق شهرداری ارومیه برعهده دارد.

لبنیات هراز با توجه به پایان دوره مصدومیت امیر خداپرستی دریافت‌کننده قدرتی و بازیکن اثرگذار این تیم و آغاز تمرینات او، ممکن است که با نظر کادر فنی و پزشکی تیم در بازی امروز پس از مدتی دور ماندن از مسابقات دست به توپ شود که در این صورت می‌تواند بار فنی تیم میزبان را بالا ببرد و کار را برای حریف دشوار کند.

آذرباتری ارومیه – هورسان رامسر

دیگر نماینده مازندران امروز مهمان است و باید در ارومیه به مصاف قعرنشین جدول رده‌بندی یعنی آذرباتری ارومیه برود. شاگردان مسعود آرمات در هورسان که پس از کسب دو پیروزی ارزشمند در هفته‌های ششم و هفتم توانستند خود را از قعر جدول جدا کنند، در دو هفته گذشته دو شکست را پذیرا شدند و امروز فرصت دارند تا سومین برد خود را در ارومیه ثبت کنند.

با توجه به فاصله دو امتیازی بین هورسان و آذرباتری ارومیه، برد تیم ارومیه در بازی امروز می‌تواند هورسان را یک پله در جدول پایین بیاورد و به قعر نزدیک‌تر کند. اما عملکرد شاگردان آرمات در چهار هفته اخیر و از زمان روی کار آمدن این سرمربی نشان می‌دهد که توان بر مقابل آذرباتری را دارند.

هورسان رامسر نیز مانند دیگر نماینده مازندران امروز در صورت برد می‌تواند به صعود در جدول امیدوار باشد. دو همسایه بالایی هورسان در جدول یعنی مس رفسنجان و پاس گرگان تیم‌های یازدهم و دهم جدول امروز به مصاف هم می‌روند و طبیعتا با برد هورسان مقابل آذرباتری، یکی از تیم‌های مس یا پاس پایین‌تر از تیم رامسری قرار می‌گیرد. هورسان که با ۹ امتیاز در رتبه دوازدهم قرار دارد در صورت کسب برد ۳ امتیازی مجموع امتیازات خود را به ۱۲ می‌رساند.

مازندران امسال همراه با تهران، گلستان و آذربایجان غربی یکی از چهار استانی است که دو نماینده در لیگ برتر والیبال دارد.


منبع : ایرنا