۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۸/۲۵

قافله 1600 نفره فــذا با بجا ماندن 1000 کارگر دوباره به مسیر تولید بازگشت

قافله 1600 نفره فــذا با بجا ماندن 1000 کارگر دوباره به مسیر تولید بازگشت

استاندار مازندران شرکت فولادین ذوب آمل را یکی از سرمایه های بزرگ اقتصادی مازندران عنوان کرد و گفت: جوانان و کارکنان این شرکت اعضای خانواده تک تک مازندرانی ها هستند و نخواهیم گذاشت که امید آنها ناامید شود.

به گزارش کاسپین24| جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف راه اندازی مجدد کارخانجات فــذا با حضور استاندار مازندران ، امام جمعه ، مدیران کل دستگاههای اجرائی استان ، فرماندار ویژه آمل، نماینده ساپکو در شمال کشور و دیگر مدعوین در شرکت فراصنعت آمل برگزار شد.

احمدحسین زادگان استاندار مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی اینکه مسئولان برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری شب و روز نشناسند و هر واحد تولیدی که دچار مشکل شود بلافاصله حضور یایند و از تعطیلی آن جلوگیری نمایند و اینکه در شرایط اقتصادی فعلی همه باید کمک کنیم تا واحدهای تولیدی دچار مشکل نشوند گفت: مشکلات پیش آمده برای مجموعه فــذا و خبر تعطیلی آن که یکی از سرمایه های بزرگ اقتصادی مازندران و کشور می باشد، فاجعه ملی محسوب می شود .

وی افزود: خوشبختانه با جلساتی که با حضور وزیر محترم صمت و مدیران محترم عامل ایران خودرو و ساپکو در حضور نمایندگان محترم آقایان دکتر یوسفیان و دکتر رضیان و امام جمعه محترم جناب حاج آقا مرتضوی برگزار شد و در راستای تحقق خواسته قلبی آنها مبنی بر حل مشکلات موجود صورتجلسه ای تنظیم شده تا خودرو ساز به تعهدات خود نسبت به شرکت فــذا در زمان مقرر عمل نماید تا انشاا... شاهد حرکت این شرکت کما فی السابق با همان تعداد 1600 نفر باشیم و وزیر محترم و مدیران عامل شرکت های مزکور حداکثر مساعدت ها را خواهند کرد

استاندار مازندران گفت: جوانان شاغل در گروه کارخانجات فــذا سرمایه های ملی می باشند و اعضای یک خانواده مازندرانی هستند که نخواهیم گذاشت امید آنها به یأس تبدیل شود.

حسین زادگان ادامه داد: تمامی دستگاه ها همراه با گروه فــذا برای حل مشکلات این کارخانه تلاش خواهند کرد و تلاش مسئولان کارخانه نشان می دهد آنها نیز از بیکاری مجموعه رنج می برند و به دنبال بازگشت کارخانه به روال عادی هستند.

استاندار مازندران اظهار داشت: برای حل مشکلات فــذا قدم های موثری برداشته شده و اکنون نیز در مسیر حل یکایک مشکلات از جمله وصول مطالبات معوق از ایرانخودرو ، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مورد نیاز این مجموعه هستیم.

حسین زادگان شرایط پیش آمده را مختص به مازندران ندانست و افزود: ایران‌خودرو به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ با مشکلاتی روبرو است که در سطح ملی مطرح می باشد.

استاندار مازندران همچنین در این جلسه به اهمیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: نگاه و رفتار عادی دستگاه ها با شرکت ها مخصوص به شرایط عادی آنها است، در حالی که الآن در شرایط خاص و بحرانی به سر می‌بریم وظیفه ستاد تسهیل نگاه فوق العاده به شرایط و مشکلات بخش تولید باید باشد .

ایشان با اشاره به این که بایستی همگی کمک نمایند تا مشکل واحد های تولیدی رفع شود ، تاکید کرد: تعبیر فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی نشان از شرایط کشور و قرار داشتن در حالت جنگ اقتصادی است و مدیران باید در شرایط جنگی از خود ایثار و مجاهدت نشان دهند.

حسام اردشیر قائم مقام فــذا امروز بسیار خوشحال هستیم که استاندار مازندران باتفاق مدیران کل، فرماندار ویژه ، امام جمعه معزز و دیگر مسئولین شهری برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گروه فــذا به این شرکت تشریف آوردند . ایشان در ادامه بیان نمودند: در راستای اجرای فرمان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای رفع مشکل بیکاری و موانع رونق تولید و بنا به پیشنهاد استاندار پر تلاش مازندران جناب حاج آقا حسین زادگان مبنی بر راه اندازی مجدد خطوط، با بضاعت موجود تا زمان رفع موانع تولید در ستاد تسهیل و نیز عملیاتی شدن کامل تعهدات شرکت ساپکو طبق صورتجلسه اخیر در وزارت صمت ، اقدام به بازگشایی مجدد مجموعه نمودیم و حدود یک سوم نیروهای کارخانه به محل کار خود بازگشتند و اکنون فرآیند تولید آغاز شد.

قائم مقام مدیرعامل فــذا اظهار داشت: آغاز فعالیت کارخانه بر اساس تأمین مواد اولیه با اعتبار شخصی صاحبان سهام شرکت در بازار بوده ، چرا که نه دسته چکی برای خرید بلند مدت وجود دارد و نه سرمایه در گردشی برای تأمین نقدینگی ، ولی نکته اصلی و مهم ایجاد انگیزه برای فعالیت مجدد مجموعه ، وجود کارگران متهعد و غیوری هست که طی نامه ای به مدیران ارشد اعلام داشتند که آنقدر به شرکت فــذا عرق و تعصب دارند که حاضرند حتی بدون دریافت حقوق و فقط برای راه اندازی مجدد مجموعه کار و جانفشانی کنند تا با کار و تلاش خود موجبات برگشت بکار 1000 نفر همکار دیگر را فراهم آورند فداکاری این عزیزان باعث شده تا ما نیز حداکثر تلاشمان را بکنیم که با کمک این پرسنل وفادار ، زمینه بازگشت مابقی همکاران بیکار شده را به شرکت فراهم آوریم .

اردشیر ادامه داد: هدف و خواست گروه کارخانجات فــذا بازگشت به ظرفیت اصلی فرآیند تولید با همکاری 1600 نفر پرسنل قبلی شرکت است ، زیرا تعطیلی مجموعه نه تنها به ضرر کارخانه بلکه منجر به بیکاری قشر جوان و عزیزانی خواهد شد که زندگی خود را بر اساس درآمد حاصل از این شرکت برنامه ریزی نمودند .

قائم مقام مدیرعامل شرکت فــذا ضمن تقدیر از نگاه ویژه استاندار محترم و نمایندگان شهرستان های آمل و قائمشهر ، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و همچنین امام جمعه محترم و فرماندار ویژه شهرستان آمل و دیگر مسئولین شهری از وزیر محترم صمت و همچنین مدیران محترم ایران‌خودرو و ساپکو تشکر کرد و خاطر نشان نمود: که وزیر محترم صمت و مدیران محترم عامل ایران خودور و ساپکو روزانه پیگیر تحقق موارد هستند و نماینده ساپکو در شمال کشور نیز در این جلسه حضور دارند تا گزارشات لحظه ای را به آنها ارائه کنند .

شرکت فــذا از معدود کارخانه های کشور در صنعت قطعه سازی محسوب می شود که پایه فعالیت آن بر مبنای نیاز خودروسازی کشور استقرار یافته است.

این شرکت در بهترین شرایط سالانه حدود 70 هزار تن قطعات چدنی و فولادی برای صنعت خودروسازی تولید می کند که ۹۰ درصدآن مربوط به شرکت خودروسازی ایران‌خودرو است.

 شرکت فــذا با اشتغال 1600 نفر به صورت مستقیم به عنوان بزرگ ترین شرکت قطعه سازی ایمنی و فوق ایمنی در مجموعه سازی اکسل کشور است که بر اساس مواد اولیه قراضه تامین شده از سوی خودروسازان فعالیت و تعداد زیادی از قطعات فولادی و چدنی نشکن ، چـدن خاکسـتری و چدن آلــیاژی را برای خوردوهای پژو و سمند تولید می کند. این قطعات اکسل ، دیسک ترمز ، کاسه چرخ ، کالیبر ، میل لنگ ، منیفولد دود موتور ، فلایویل ، توپی ، پوسته جعبه فرمان و سگدست را شامل می شود.

درپایان با حضور استاندار مازندران ودیگر مسئولین خط تولید شرکت فــذا استارت زده شد و حاج آقا حسین زادگان استاندار مازندران در جمع خانواده های کارگران شرکت حاضر و اظهار داشت : مشکلات این شرکت بزودی برطرف خواهد شد و دغدغه ما و مدیریت شرکت براین است که همه کارگران عزیز به محل کار خود بازگشته و با حضور این زحمتکشان این کارخانه بتواند به تولید خودش با قدرت و ظرفیت قبل ادامه دهد .

در حاشیه آغاز مجدد فعالیت کارخانجات فــذا که امری خوشحال کننده بود موضوعی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات مدعوین و حاضرین در جلسه شد تجمع کارکنانی که از کار بیکار شده بودند به اتفاق همسران و فرزندانشان در جلوی درب کارخانه بود که از استاندار محترم درخواست پیگیری ویژه جهت بازگشت آنها به کار بوده است.