۱۶:۵۲ ۱۴۰۳/۱/۵

قطع حدود ۴ هزار اصله نهال و درخت جنگلی در الیمالات نور

قطع حدود ۴ هزار اصله نهال و درخت جنگلی در الیمالات نور

دادستان مرکز مازندران گفت:قطع درختان جنگلی الیمالات نور در نتیجه چشم پوشی یا قصور مدیران منابع طبیعی اتفاق افتاده است.

به گزارش کاسپین24 | حدود یک و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری قطع و به گفته برخی منابع آگاه، در این عملیات حدود ۴ هزار اصله درخت و نهال جنگلی از بین رفته است.

مأموران حفاظتی پس از مشاهده این تخلف از ادامه این عملیات جلوگیری کردند و گزارش این تخریب را نیز به مقامات قضائی ارجاع دادند.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در جریان بازدید از این منطقه گفت: متاسفانه ملاحظاتی که باید در حفظ عرصه ملی و جنگل‌ها صورت بگیرد انجام نشد به همین دلیل شاهد تخریب زیست محیطی در منطقه هستیم.

او افزود: مجری طرح گردشگری بدون اینکه مجوز لازم را از منابع طبیعی داشته باشد مبادرت به احداث جاده و شن ریزی کرد که هم گونه‌های درختی تخریب و هم آبراه مسدود شد.

کریمی گفت: بررسی اولیه نشان می‌دهد این اتفاق در نتیجه چشم پوشی یا قصور مدیران منابع طبیعی افتاده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان اینکه در این خصوص پرونده قضایی در دادسرای شهرستان نور تشکیل شده است، افزود: این پرونده برای رسیدگی به مرکز استان ارسال و با دقت بیشتری بررسی می‌شود

کریمی گفت: حفظ عرصه‌های جنگلی موضوع مهمی است که متاسفانه این کار صورت نگرفت و شاهد اینگونه تخریب‌ها هستیم.

او به تخلف دیگری نیز در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در ورودی جنگل نیز مبادرت به اخذ وجوه از گردشگران می‌کردند که این کار غیرقانونی است و جلوی آن گرفته شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: منابع طبیعی با مجری طرح در این خصوص قرارداد ندارد بلکه آب منطقه‌ای بخشی از سد را برای طرح گردشگری واگذار کرده بود که باید مقررات لازم در این خصوص نیز رعایت شود.

کریمی افزود: حسب دستور دادستان کل کشور قضات کشیک برای مقابله با جرائم خاص مستقر هستند و یگان حفاظت منابع طبیعی نیز فعالیت متخلفان را رصد می‌کند.


منبع : باشگاه خبرنگاران