۲۰:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۹

قلع و قمع ۵۰ مورد سازه غیرمجاز در منطقه چلاو آمل

قلع و قمع ۵۰ مورد سازه غیرمجاز در منطقه چلاو آمل

دادگستری مازندران از اجرای حکم قلع و قمع ۵۰ موردسازه‌های غیرمجاز در منطقه چلاو شهرستان آمل با حضور دادستانی ، نیروی انتظامی و مدیریت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش کاسپین24 | حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری گفت که این ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه چلاو شهرستان آمل در حدود چهار هزار مترمربع از زمین های کشاورزی ساخته شده بود که در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلع و قمع شد.

وی حفظ کاربری اراضی کشاورزی یکی از مهم ترین دغدغه‌های دادگستری استان دانست و افزود : تاکید مسئولان قضایی استان به ادارات خدمات رسان ، عدم ارائه هرگونه انشعاب و خدمات به ساخت وساز های غیر مجاز می باشد.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد : برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی و کشاورزی،مردم قبل از خرید هرگونه زمین خارج از محدوده از ادارات مربوطه استعلام بگیرند.

طبق آمار رسمی دادگستری مازندران طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.


منبع : ایرنا